23-02-2013, 06:00
Jakiś czas temu zobaczyłem na żywo taką wywrotkę podczas pracy na terenie bagiennym.
Nie wiedziałem co to jest i zacząłem szukać jakichkolwiek informacji na temat tego pojazdu.
Gdy już znalazłem to czego szukałem doszedłem do wniosków, że to bardzo zgrabny i prosty konstrukcyjnie pojazd - to czemu by nie zaprojektować modelu.
Trochę o pojeździe...
Jest to Japoński wynalazek poruszający się na gumowych gąsienicach o szerokości od 700 do 1000 mm. Zawieszenie w postaci wahliwych nie amortyzowanych rolek. Napęd stanowi 7,2l 250 konny doładowany silnik Diesla napędzający trzy pompy hydrauliczne, jedna do podnoszenia skrzyni ładunkowej i dwie napędzające silniki hydrauliczne w kołach napędowych. Prędkość maksymalna 0-12 km/h. Ładowność to 10 ton.
Model będzie miał około 23,5cm długości, 12,5cm szerokości, 12,5 cm wysokości (złożona skrzynia ładunkowa). Większość części to same ceowniki, prostopadłościany oraz walce co przekłada się na to, że model jest dość prosty w budowie ale i trochę pracochłonny.
I oto wyniki... tzn kilka fotek z klejenia testowego.
Ogólna bryła.
Pompa główna i pompy trakcyjne. To jeden z bardziej skomplikowanych podzespołów.
W modelu brakuje jeszcze wnętrza kabiny, kół nośnych i napędowych oraz gąsienicy.
Do następnej odsłony...
Nie wiedziałem co to jest i zacząłem szukać jakichkolwiek informacji na temat tego pojazdu.
Gdy już znalazłem to czego szukałem doszedłem do wniosków, że to bardzo zgrabny i prosty konstrukcyjnie pojazd - to czemu by nie zaprojektować modelu.
Trochę o pojeździe...
Jest to Japoński wynalazek poruszający się na gumowych gąsienicach o szerokości od 700 do 1000 mm. Zawieszenie w postaci wahliwych nie amortyzowanych rolek. Napęd stanowi 7,2l 250 konny doładowany silnik Diesla napędzający trzy pompy hydrauliczne, jedna do podnoszenia skrzyni ładunkowej i dwie napędzające silniki hydrauliczne w kołach napędowych. Prędkość maksymalna 0-12 km/h. Ładowność to 10 ton.
Model będzie miał około 23,5cm długości, 12,5cm szerokości, 12,5 cm wysokości (złożona skrzynia ładunkowa). Większość części to same ceowniki, prostopadłościany oraz walce co przekłada się na to, że model jest dość prosty w budowie ale i trochę pracochłonny.
I oto wyniki... tzn kilka fotek z klejenia testowego.
Ogólna bryła.
Pompa główna i pompy trakcyjne. To jeden z bardziej skomplikowanych podzespołów.
W modelu brakuje jeszcze wnętrza kabiny, kół nośnych i napędowych oraz gąsienicy.
Do następnej odsłony...