Liczba postów: 587
Liczba wątków: 45
Dołączył: 04 2009
31-03-2013, 11:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2013, 11:36 przez konradoo.)
(31-03-2013, 12:38)seb545 link napisał(a): Heh bo oni latają na dobrym sprzęcie, a nie na starych ,,podgrzanych'' F-16.
Kolego SEB nasze JASTRZĘBIE są fabrycznie nowe, najstarszy ma chyba okolo 7 lat ale nie jestem pewien. Polska wersja to F-16C/D Block 52+ a jeśli chodzi o to co pisał Vincent to chodzi o możliwość przenoszenia najnowocześniejszego uzbrojenia które produkują USA. Dla potwierdzenia: Polskie F-16 będą lepiej uzbrojone
i porównanie z MIG - 29
Tak wygląda POLSKI F-16
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Wiem , że to nowa wersja tego myśliwca ale czy lepsza od
Jas Gripen, lub Eurofightera ? Ok skupmy się już na pracy przy Migu naszego kolegi.
Liczba postów: 587
Liczba wątków: 45
Dołączył: 04 2009
Poszukaj w necie jest masę porównań, temat rzeka, przede wszystkim jeśli chodzi o tzw. okres docierania i awaryjność w pierwszych latach eksploatacji. Podobno to nie tylko problem F-16 ale też i GRIPPENÓW. Niestety w Polsce to prasa tworzy zły wizerunek naszego sprzętu przykład ROSOMAK, F-16, KRABY itp. Nie warto do końca wierzyć w to co piszą i mówią.
Jako ciekawostkę podam jeszcze że w najbliższym czasie nasze JASTRZĘBIE będą malowane specjalna powłoką która pozwoli im na "niewykrywalność" obsługa która to będzie robić szkoli się w USA a cały proces będzie odbywał się w Bydgoszczy który na początku kontrolować ma delegacja z USA :mrgreen: Już więcej nie zaśmiecam, i czekam na kolejne odsłony :grin:
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
(31-03-2013, 11:53)konradoo link napisał(a): Jako ciekawostkę podam jeszcze że w najbliższym czasie nasze JASTRZĘBIE będą malowane specjalna powłoką która pozwoli im na "niewykrywalność" obsługa która to będzie robić szkoli się w USA a cały proces będzie odbywał się w Bydgoszczy który na początku kontrolować ma delegacja z USA :mrgreen:
Wow, hock: tylko żeby po pokryciu tą cudowną hamerykanskom farbom niewidzialność ta nie spowodowała, że obsługa naziemna będzie ich szukać po całym lotnisku bo nie będzie widać gdzie stoją.
Żeby mój post był zgodny z regulaminem to dodam że model który powstaje już robi wrażenie. Wycinanka oczywiście impregnowana?
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: 08 2007
Konradoo - dosrywanie F-16 to jest dla niektórych moda, bycie trendy. Po prostu. Naprawde wystarczy poszukać faktów, poczytać liczby i samemu myśleć. Różnych pierdół się nasłuchałem, np że F-16 są używane (a powiedział to komuś ktoś kto służy na lotnisku na Babich Dołach, więc to na 1000% prawda), że są awaryjne (a to po prostu inne standardy - np w F-16 przepalona żarówka dyskwalifikuje samolot z użycia).
Gripen - Czesi do końca nie są zadowoleni. Przegrywał w konkursach z F-16 wielokrotnie. To nie przypadek. Na pewno nie jest zły, ale nie był odpowiedzią na nasze wymagania. Jest po prostu skrojony pod inne wymagania. Szwajcarzy zastępują nimi F-5 - to właśnie maszyna tej klasy/wielkości, nie zastępują nimi Hornetów.
Seb- Eurofighter? A przypomnij sobie kiedy był przetarg, kiedy go rostrzygneliśmy i czy EF był wtedy w ofercie. A jak był to w jakiej wersji. To samo Gripen - wielu pisze że Gripen jest lepszy i wskazuje dane Gripena NG. Od kiedy jest w ofercie?
Można amerykanów nie lubić za wiele rzeczy, ale przenoszenie tego np na sprzęt to poprostu brak obiektywizmu.
Po prostu dla nie niektórych F-16 to szmelc bo tak. Można dyskutować nad wyglądem, bo to kwestia obiektywizmu, ale nie da się zaprzeczyć że to dobry samolot znając jego możliwości, charakterystyki i wyniki jego obecnej działalności na paru nielubiących amerykańców niebach.
Jednym z największych kłamstw obecnych czasów to to, że mamy dostęp do informacji. Mamy dostęp do takich informacji, za które ktoś zapłacił. W przypadku przetargów, wiele złych informacji jest sponsorowanych przez konkurencję. Co prawda o pozytywnych też można tak powiedzieć. Tylko że tak się składa, że te niekorzystne informacje w mediach cichną krótko po ogłoszeniu wyniku przetargu, powtarzają te tylko nieoficjalne źródła, portale hobbystyczne, forumowicze którzy uwierzyli w to co przeczytali. To samo było z Rosomakiem który się palił, tonął itp, F-16 że to przestarzały albo wręcz używany samolot. A nawet jak inicjatorem nie jest konkurent, to pismaki dzisiaj samo potrafią podkręcić niusa żeby tylko lepiej się sprzedać.
Liczba postów: 1,913
Liczba wątków: 89
Dołączył: 11 2009
Witam.
Panowie o wyborze F-16 decydował jeszcze jeden czynnik o którym pisano od początku ale jakoś uchodzi to uwadze większości ,,szpecialistów ''. F-16 walczył, jego konkurenci poza modyfikacjami Miga niestety prochu nie wąchali.
A co się tyczy Vincentowego Miga to poraża szybka dokładność.
Pozdrawiam,
Paweł O.
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: 08 2007
Tu się nie zgodzę, bo Mirage 2000 latały tu i ówdzie w czasie konfliktów.
Liczba postów: 1,913
Liczba wątków: 89
Dołączył: 11 2009
Bardzo to ładnie ująłeś ,, latały tu i ówdzie " . Ale nie sprawdziły się bojowo a to jednak ma znaczenie.
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 18
Dołączył: 01 2012
Witam
Tak podpatruję relacji i widzę, że znowu z relacją Vincent Nas powala ...
Paweł O Tak nie sprawdziły się bojowo to fakt ale myślę, że taka F-16 miała by problem z naszym zmodyfikowanym Mig.iem- 29 . Pamiętajmy tylko ,że pozory mylą , sami wiemy , że Mig -29 potrafi wiele a minusem jest tylko brak właśnie tego ,że nie ma szans na wykorzystanie jej jak na razie w boju , pytanie tylko , dlaczego amerykanie boją się tak strasznie RUSKICH MYŚLIWCÓW .........
Ukończone : Bristol F2b "Fighter", Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: 08 2007
A dlaczego uważasz że się boją?? Sami mają pare Migów-29 u siebie :-) Poza tym czego by się mieli bać.
CO takiego zmodyfikowano w naszych Migach? O ile wiem to głównie dostosowanie do łączności NATO, IFF, nawigacja i takie tam bajery.
Ale za bardzo odchodzimy od tematu.
Jeszcze tylko jedno - zobaczcie jakimi kategoriami myślicie - czy dałby radę Migowi itp. A to nie tak. To są maszyny wielozadaniowe. Właśnie 16 wygrała między innymi nad Grippenem właściwościami uderzeniowymi (m.in większy udźwig). One służą do wielu więcej rzeczy niż "dać radę Migowi". Kolejna rzecz to jest to, że nie walczy się teraz jeden na jeden, jak kiedyś. Działa się w określonym środowisku. Działając w NATO działamy z AWACSAmi, innymi maszynami o podobnych własnościach (np Greckie są dość zbliżone do naszych). To jest duży, skomplikowany system, w którym taki F-16 jest tylko jednym elementem.
Liczba postów: 1,913
Liczba wątków: 89
Dołączył: 11 2009
Łosiu, ja się z tobą w całej rozciągłości zgadzam . To właśnie o to chodzi że walczył cały zespół którego F-16 jest częścią. I zespół ten potwierdził swoje walory.
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
31-03-2013, 09:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2013, 10:11 przez zbin.)
(31-03-2013, 09:38)łosiu link napisał(a): Ale za bardzo odchodzimy od tematu. No też tak myślę, budujemy tu model myśliwca na wyposażeniu naszej armii, a nie uczestniczymy w debacie - co lepsze, a co gorsze? . Pewnie autor relacji i tak was zagnie, bo dobrze do każdego tematu jest przygotowany :grin:
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 18
Dołączył: 01 2012
łosiu racja odchodzimy od tematu ....
Na temat MIGa i F-16 można podyskutować ale .....
Pamiętajmy , że to relacja z budowy kartonowego modelu.
Łosiu tak racja , ale i swoje walory także posiada MIG-29 .
Pozdrawiam
Ukończone : Bristol F2b "Fighter", Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Liczba postów: 587
Liczba wątków: 45
Dołączył: 04 2009
(31-03-2013, 09:55)Antonio link napisał(a): łosiu
Łosiu tak racja , ale i swoje walory także posiada MIG-29 .
Pozdrawiam
Może i ma ale gdzie znajdziesz dla niego uzbrojenie?? Po za tym F-16 to samolot wielozadaniowy jak Łosiu wcześniej napisał, myśliwiec, bombowiec, samolot szturmowy i rozpoznawczy. I na tym chyba warto zakończyć a jak ktoś chce dalej pogadać, proponuje osobny wątek
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 18
Dołączył: 01 2012
konradoo powiedz mi tak szczerze , a gdzie uzbrojenie dla naszych F-16 co!
Za co ????
Co do GRIPPENA mieliśmy przyszłość , a F-16 to dla mnie tylko .......
A zresztą ..... Nie ma tematu .
POZDRAWIAM .
Ukończone : Bristol F2b "Fighter", Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09 2011
Vincent,
Impregnowałeś czymś miga ?
Karol
Liczba postów: 587
Liczba wątków: 45
Dołączył: 04 2009
(31-03-2013, 10:11)Antonio link napisał(a): konradoo powiedz mi tak szczerze , a gdzie uzbrojenie dla naszych F-16 co!
Za co ????
Co do GRIPPENA mieliśmy przyszłość , a F-16 to dla mnie tylko .......
Masz prawo mieć swoje zdanie i szanuje to ale nie rozumiesz trochę o co w tym wszystkim chodzi i do czego przede wszystkim służą nowoczesne samoloty i tym czym się kierowali "ludzie" od nas wybierając samoloty F-16. Jest tego masę w internecie poczytaj, dokształć się....bo nie masz argumentów w tej chwili.
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 18
Dołączył: 01 2012
konradoo szanuję także i Twoje zdanie a argumenty zostawmy na potem , a co do internetu to nie muszę się dokształcać .
Argumentów jest wiele .
Tak więc nie było tematu i dajmy prowadzić relację , którą prezentuje nam Vincent .
Pozdrawiam
Ukończone : Bristol F2b "Fighter", Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Liczba postów: 587
Liczba wątków: 45
Dołączył: 04 2009
Niech i tak bedzie
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
31-03-2013, 11:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2013, 11:25 przez Vincent.)
Witajcie świątecznie .
Nie mam nic na przeciwko jeśli dyskusja dotyczy MiGa-ów ...
(31-03-2013, 10:15)k4ramba link napisał(a): Impregnowałeś czymś miga ? Ceva-Tak, raz pędzlem, Caponem rozpuszczonym rozcieńczalnikiem nitro 1:2, na folii tak żeby papier nabrał przeźroczystości.
Już na etapie oglądania wycinanki przed rozpoczęciem budowy zwróciłem uwagę na prawie niewidoczne górne klapki wlotów do silników. Szkoda że nie zastosowano czarnej farby przynajmniej takiej jak na oznaczeniach nr.części. Postanowiłem wyciąć te klapki , podkleić czarnym kartonem i te ruchome wyróżnić mikroszczelinami. Dodatkowo wykonałem otwory na siatki za tymi klapkami.
Siatki wykonam z malowanego filtra do farb lakierniczych. Przykleiłem je Butaprenem.
Przed przyklejeniem tego elementu poszycia bardzo dużo czasu poświęciłem na kształtowanie i dopasowanie tej sklejki .Elemnet podczas klejenia musi przylegać na całej górnej powierzchni do szkieletu z dwóch stron żeby pasował do sąsiada. A jest pogmat..wyginany cholernie.
Ale pasuje
Na dolnych krawędziach przy luku przedniego podwozia krawędź nie doszła do burt luku na około 0,2mm.Jednak nie rzuca się to bardzo. Retusz powinien to zamaskować.Możliwe ze to przez użycie BCG karton lekko się skurczył.
Przygotowanie i wielokrotne przymierzanie(zasada trzy razy przymierz raz sklej to za mało w tym przypadku... ;D) i przyklejenie zajęło mi 5h.
83h
ps. Wykonam model z otwartymi głównymi i zamkniętymi górnymi wlotami i otwartą kabiną.
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Piękna praca Vincencie, zastanawiam się czy nie ładniej wyglądały by lekko nie domknięte skrzela-wiesz które.
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Pięknie to wygląda, patrząc na twoje poczynania nabieram chęci na coś nowoczesnego, ale ten MIG, to chyba na następną... zimę :grin: jak dla mnie.
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Liczba postów: 1,544
Liczba wątków: 85
Dołączył: 02 2010
Gratuluję posiadania ogromnych jaj
|