Liczba postów: 1,024
Liczba wątków: 30
Dołączył: 06 2010
Cytat:Przepraszam zbin za OT, ale... SBD-3 "dotrzymujący kroku" A6M3 w ciasnym zwrocie? Pilot bombowca potrafiący strzelać do do celów powietrznych w walce kołowej?? Jakoś do mnie ten nie-filmik a animacja nie przemawia... Zaanimować można wszystko
Czasami życie pisze bardziej niesamowite scenariusze niż nasza fantazja :roll:
Jak Arturo zauważył, ta animacja pochodzi z jednego z odcinków serialu Dogfights i miałabyć po prostu ilustracją do opisu potyczki Stanleya "Swede" Vejtasa z 8 maja 1942 roku. Jeżeli wierzyć jego sprawozdaniu z tych wypadków to przez ponad 20 minut opierał się atakom trzech Zer, dwa zestrzelił, trzeciego strącił "taranując" go końcówką skrzydła. Czytałem jedynie o pewnych wątpliwościach, czy rzeczywiście udało mu się wszystkie trzy strącić. Tak czy siak pozostaje fakt, że wyszedł cało z trwającej całą wieczność potyczki z trzema Zerami.
Szkielet Dauntlessa miał wytrzymać przeciążenia do 12g przy wychodzeniu z nurkowania. Tylko dzięki tym "ciasnym zwrotom" Swede był się w stanie się obronić przed atakami Zer, które chociaż 100 mil/godz szybsze rozleciałyby się w powietrzy próbując robić tego typu zwroty. Podobno Swede odpływał przy tych nawrotach, bo przeciążenia dochodziły do 9g.
Cytat:Jeszcze odnośnie filmików typu "Dogfight" i im podobnych, to niestety zawsze faworyzują USA, dlatego w nich SBD zestrzeli i 20 zer, a wszystko to w wyjątkowych okolicznościach
Będę bronił mojej przybranej ojczyzny :mrgreen: :roll:
A kogo mają faworyzować? Jakby podobna seria została stworzona przez polską telewizję, to krytykowalibyśmy ją za to, że nie pokazuje fantastycznych i wspaniałych wyczynów pilotów Luftwaffe? :roll: Takie zarzuty trochę mi hipokryzją zalatują...
ps. AH-a, zapomniałem o nowym/starym regulaminie - Zbin, model mi się bardzo podoba. Trzymaj tak dalej!
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
(21-04-2013, 08:20)cotlet link napisał(a): Szkielet Dauntlessa miał wytrzymać przeciążenia do 12g przy wychodzeniu z nurkowania. Dzieło "Jacka" Northropa . Dla mnie obok Kelly Johnsona to dwóch największych geniuszów lotnictwa.
Zbin tak trzymaj, świetnie Ci idzie.
Liczba postów: 243
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2012
Cotlet, nie mam na myśli nic opartego o hipokryzję! Po prostu mam czasem ochotę na trochę więcej obiektywizmu
Czy Dauntless, podobnie jak Helldiver, będzie stał na lotniskowcu?
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 1,544
Liczba wątków: 85
Dołączył: 02 2010
Widzę że nie żałowałeś lakieru na osłonę, wyszła cacy
Liczba postów: 1,912
Liczba wątków: 88
Dołączył: 11 2009
Witam.
No w rzeczy samej osłonka prima sort.
Pozdrawiam,
Paweł O.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Osłonka rewelacyjna.
Podzielisz się patentem na taki efekt?
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,712
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Patrzę na tą osłonę i patrzę.... Rewelacja. :milbravo: To jest właśnie jeden z tych elementów, które powstrzymują mnie przed pocięciem Dauntlessa.
P. S. Przyłączam się do prośby Ravena
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
Osłona jak i cała reszta :milbravo:
Liczba postów: 586
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2012
Siedzę, patrzę, podglądam, i widzę, że jest tak: .
Pozdrawiam, maniek
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
(28-04-2013, 10:33)Raven link napisał(a): Osłonka rewelacyjna.
Podzielisz się patentem na taki efekt? Patent dobrze znany, superglue i szlifowanie, później lakier itd. Kiedyś już podawałem
ten link,
tu są czary mary. Szkoda że relacja nie dokończona, bo zapowiadał się świetny model.
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 1,024
Liczba wątków: 30
Dołączył: 06 2010
Okaptowanie silnika super! Brawo!
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Witam.
Kolejnym etapem budowy jest podwozie:
tylne kółko i hak do lądowania:
i jeszcze rury wydechowe i silniczek zmontowany z osłonką:
.... zastanawiam się - po co ten zawijas skoro go wcale nie widać? :razz:
CDN...
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Witam.
Dziś klapki. Postanowiłem pokazać krok po kroku jak je zrobiłem, może komuś się przyda. Tą samą metodą robiłem klapy w Helldiverze.
Jak widać poszczególne klapy nie są wycięte, a to po to, aby skleić je tymczasowo poza obrysem.
Najpierw wyciąłem skrajne otwory, trzeba je wyciąć dokładnie. Następnie złożyłem i skleiłem punktowo
poza obrysem.
Skrajne otwory posłużyły do dokładnego dopasowania dwóch części ze sobą. Wyciąłem resztę otworów.
Z drugiej strony delikatnie wygładzałem końcówką nożyka.
Następnie rozciąłem z trzech stron (łatwiej później skleić obie połówki ze sobą) w celu wyretuszowania.
No i tak wyszły sklejone :
A tu jeszcze taki siłownik dla sadomasochistów :-P:
CDN...
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 676
Liczba wątków: 44
Dołączył: 01 2009
Bardzo fajny instruktaż zbin - dzięki wielkie
Liczba postów: 1,712
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Dzięki za patent. :milbravo:
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 339
Liczba wątków: 11
Dołączył: 01 2013
Instrukcja a jakże, przyda się i to bardzo. Co prawda jeszcze nie czuję się na siłach na tą maszynę ale w przyszłości relacja posłuży za doskonałą pomoc. Klapy jak i cała reszta powalają na kolana.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Super
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Witam. Widzę że jakiś bezruch na forum, wiadomo - duszno i gorąco to i klejenie nie idzie, mi też. Tym bardziej że mam teraz takie elementy nie na moją cierpliwość i oczy :roll:. Ale pokażę co tam skleciłem, zadowolony z tego to ... średnio jestem.
Na razie dolne klapy z popychaczami.
CDN...
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 1,179
Liczba wątków: 52
Dołączył: 04 2010
(18-05-2013, 06:40)zbin link napisał(a): Ale pokażę co tam skleciłem, zadowolony z tego to ... średnio jestem.
Masz rację ;D średnio to wygląda. :-) :-)
A bardziej poważnie - czym i jak dziergałeś te otwory w klapach? Wyglądają "pierwszoklaśnie"!
Miałem ciężkie dzieciństwo - alfabet poznawałem z elementarza, nie z klawiatury. ;-)
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
18-05-2013, 11:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-05-2013, 11:10 przez zbin.)
(18-05-2013, 10:31)Bartko28 link napisał(a): A bardziej poważnie - czym i jak dziergałeś te otwory w klapach? Wyglądają "pierwszoklaśnie"! Bartosz - post wyżej z 5 maja. Opis wycinaczka w relacji Helldivera :razz:
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Fajnie Zbyszku wychodzi modelik bardzo mi się podoba , oby mi tak wyszedł gdy go dostanę na matę.
Liczba postów: 1,179
Liczba wątków: 52
Dołączył: 04 2010
:oops: nie wiem jakim cudem to... przeoczyłem. Niemniej - klapy jak dla mnie pierwsza klasa! :milbravo:
Miałem ciężkie dzieciństwo - alfabet poznawałem z elementarza, nie z klawiatury. ;-)
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Witam.
To już ostatnia aktualizacja przed galerią. Klapy skrzydłowe skończone, wykonałem śmigło i podwiesiłem bombki.
Kołpaczek wyszedł mi trochę zbyt zaokrąglony :roll:.
Została do zrobienia antena, trzeba wkleić na miejsce stanowisko strzelca i klapy zamykające wnękę karabinu.
Pozdrawiam.
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
|