Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
18-07-2013, 04:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-2013, 04:50 przez caban7.)
Witam.
Na forum jest już od 5 lat, ale ostatnio miałem małą przerwę w sklejaniu modeli. Postanowiłem powrócić i na swój powrót wybrałem model GAZ -67B firmy Modelik 7/02.
W opisie że model jest prosty w budowie i nie powinien przysporzyć większych problemów. A już zaczynając sklejać podłogę nie mogłem do końca rozpracować co i jak, ale znalazłem kilka relacji w internecie które pomogły mi nad tym jakoś zapanować. Podłoga wyszła nawet prosta i zabrałem się za sklejanie zawieszenia. Oto pierwsze efekty:
Już za nie długo dalszy ciąg relacji.
P.S.
Czy jest jakiś watek jak najlepiej wrzucać zdjęcia na to forum.
Liczba postów: 586
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2012
Relację zakładamy, pod warunkiem pokazania owocu prac ;-)
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
Relacja będzie tylko teraz próbuje opanować jak wrzucić zdjęcia do relacji.
Liczba postów: 837
Liczba wątków: 47
Dołączył: 04 2011
O! Fajnie, że się zabrałeś za ten model
Będę kibicował.
A zdjęcia wrzucaj np. na: http://www.imgur.com
Reklamy nie zasłaniają 80% ekranu.
Liczba postów: 1,709
Liczba wątków: 137
Dołączył: 06 2009
Miło widzieć, że maksyma o starej miłości co nie rdzewieje ma się dobrze
First comes smiles, then comes lies. Last is gunfire.
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
Trochę wolnego czasu i zabrałem się za silnik, skrzynie biegów i bak. Na zdjęciach napewno będzie widać dużą ilość kleju, a może bardziej to że jest ich cienka warstwa ale przy robieniu zdjęć lampa się od kleju odbija i jest bardzo widoczny. Napewno dużym problemem jest zaginanie elementów, ja nacinam po tej stronie co zaginam i przez to widać białe prześwity. Mam nadzieje, że kolejne elementy będą wychodzić mi dużo lepiej.
A oto moje efekty na zdjęciach.
Czekam na Wasze porady i sugestię oraz słowa krytyki.
Liczba postów: 567
Liczba wątków: 15
Dołączył: 05 2010
To zamiast nacinać zaznacz sobie linię gięcia (np. wbijając skalpel po obydwu jej końcach), obróć na niezadrukowaną stronę, natrasuj czymś (ja to robię np. szydełkiem), wytnij i zginaj od linijki. Powinno być dużo lepiej i łatwiej.
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
25-07-2013, 02:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2013, 02:11 przez caban7.)
Teraz czas przyszedł na zwieszenie, zabrałem się za tylne resory i nawet mi to jakoś wyszło, retusz robię kredką pod kolor, ale już znalazłem odpowiednie farby, więc następne elementy będą już trochę lepiej retuszowane. Oto moje resory:
Po resorach zabrałem się za przedni i tylny most, Z tylnym nie było żadnych problemów, szybko i sprawnie wykonany. Z przednim były małe problemy najpierw przy zwijaniu rulony, lekko mi się pokrzywił, a następnie cienkie paski totalnie źle mi wyszły, ale pozostawiłem. Kolejnym problemem jaki powstał to budowa osłony, gdyż wzmocnienia, które są widoczne na zdjęciu musiałem najpierw przeciąć, aby umieścić w odpowiednim miejscu. Resztę osłony również musiałem wykonywać na wale. Oto efekty.
Między czasie również zabrałem się za wycinanie i klejenie po woli kół, ale to później
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
Zawieszenie już całe prawie gotowe, oczywiście przy składaniu pojawiło się dużo problemów.
Po zrobieniu resorów zabrałem się za połączenia resorów z karoseria, zrobiłem łączniki i oto efekty:
Następnie zabrałem się za zamocowanie resorów z mostami do podwozie i tu kolejne problemy, szczególnie z tylnym zawieszeniem. Jeden obrazek pokazuje że wał z osią ma być pod resorem drugi nad, ale udało mi się znaleźć inną relację, gdzie wszystkie moje problemy zostały rozwiane.
Wg mnie zawieszenie nie jest idealne, ale jak to się mówi człowiek uczy się na błędach i mam nadzieje, że kolejne modele będą dużo lepsze.
Efekt całego podwozia
Kiedy to wszystko nabierało całości, zabrałem się za chłodnicę.
Czekam na słowa krytyki i mam nadzieje, że pojawi się przynajmniej jedna pozytywna opinia.
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
04-08-2013, 09:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2013, 09:44 przez caban7.)
Od ostatniej posta zauważyłem, że chyba każdy jest załamany moim modelarstwem bo nikt żadnego komentarza nie napisał
Ja zabrałem się za prace nad kołami. Napewno są jakieś nie dociągnięcia, ale dla mnie i tak są w dobrym stanie. Skleiłem opony, wyciąłem bieżniki, dwa już nawet podretuszowywałem. Otwór na oś już też zrobiony tylko trzeba go dopracować, poodcinać wystające elementy.
Myślę że już nie długo zobaczycie w całości koła.
Zabrałem się również za zmontowanie podłogi, przedniej szyby oraz maski i błotników. Z podłogą i szybą nie było problemów, choć wycinanie drobnych elementów nadal mi idzie ciężko (wycieraczki). Bo wkomponowaniu foli jako szyby i sklejeniu w całość, zamontowałem kolumnę kierowniczą.
Zabrałem się za składanie błotników, to poszło szybko i pierwsze problemy powstały kiedy zacząłem montować maskę silnika. Okazało się iż po wyprofilowaniu jest ona o 2-3 mm za szeroka i nie pasuję do wręg, po docięciu pasuje idealnie. Oto moje efekty.
Liczba postów: 586
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2012
Ładnie, kleisz lepiej ode mnie .
Załamani? A skąd! Dobrze idzie . Wiadomo, że są niedociągnięcia, ale po powrocie po latach mogło byc gorzej :wink:. Koła wyglądają nie najgorzej.
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
09-08-2013, 11:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2013, 11:59 przez caban7.)
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
Przerwa w relacji była spowodowana odpoczynkiem w górach.
Jeszcze przed wyjazdem udało mi się zrobić wszystkie koła, do formowania elementów kół zastosowałem okrąg z drutu, dzieki czemu nie ma kantów tylko są zaokrąglenia.
Po powrocie zająłem się drobiazgami, tylne światło, siedzenia i kanistry. Z kanistrami jest mały problem gdyż, dół idealnie pasuje a u góry jest szczelina. Muszę nad tym popracować, chyba że wy macie jakieś pomysły.
Zabrałem się również za kierownicę, ale po konsultacji ze znajomymi będę jak wykonywał z drutu.
Liczba postów: 157
Liczba wątków: 7
Dołączył: 05 2011
Trochę pokombinuj przy elementach np. karnistry górę mogłeś wymodelować przed przyklejeniem a nadmiar z tyłu odciąć. Pamiętaj na początku przymierzaj każdy element a później go sklejaj.
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
Witam, jeśli mogię się wtrącić . Poradziłbym odnośnie tych kanistrów, rozcięcie ich, ukształtowanie bocznych ścianek od nowa (obecnie nie ma tam w zasadzie żadnego zagięcia przez co zwłaszcza górny kanister jest w zasadzie półokrągły), i wtedy odcięcie nadmiaru i sklejenie jeszcze raz (dobrze by było usunąć sklejki z wnętrza coby nie było uskoku). Kanistry jak wiadomo mają te ścianki zagięte w taki sposób, że krawędź jest łagodna, taki brzeg dobrze ksztaltować na np. plastikowej linijce, jakimś drucie itd, plus trochę BCG na papier, żeby uniknąć załamań. Najlepiej poćwiczyć na boku najpierw. Pozdrawiam!
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04 2008
Kanistry opanowałem, wyciąłem nową górę i wyprofilowałem, mam nadzieje, że za nie długo zobaczycie efekty mojej pracy.
|