Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zdjęcia z pracy, dla niektórych ciekawe
Na 100% Dubaj, taki wieżowiec jest tylko w jednym miejscu na świecie  :mrgreen:
Odpowiedz
Dobra panowie, a teraz ciekawostki.Jestem teraz na statku w skrócie DSV Czyli diving support vessel, na polski to będzie mniej więcej statek do wsparcia nurków.
Wygląda on tak od dziobu.
[Obrazek: DSC_0838.jpg]
Z boku z otwartym hangarem ROV czyli hangar dla robota podwodnego.
[Obrazek: DSC_0860.jpg]
[Obrazek: DSC_0861.jpg]

Niestety nie dostałem zgody na zrobienie zdjęć komory dekompresyjnej, może później, ale jako ciekawostkę napiszę wam o tym całym nurkowaniu.
Nurkowie schodzą do wody w dzwonie, mam zdjęcia tylko niech się załadują, mogą teoretycznie i technicznie schodzić do 500 metrów ale ze względów bezpieczeństwa ograniczone jest to do 300m, po takim zejściu nurkowie mieszkają w tych swoich komorach wdychając hel z tlenem pod ciśnieniem na jakim pracują aż do skończenia prac pod wodą lub maks 28 dni łącznie z dekompresją. Zajmuje ona w zależności od głębokości od doby do 60 godz. Jak mają delikatne kości lub dekompresja jest źle przeprowadzona to ich "wykrzywia" chociaż może to od czego innego, w każdym bądź razie jest tu nurek który ma baardzo dziwnie wykrzywioną rękę która działa normalnie dopiero na dużej głębokości pod wodą.... Nurków na statku jest 18 i jak jest robota to zawsze 3 pracuje, pracują po 3 godziny.
Jak macie jeszcze jakieś pytania to śmiało.
Butle z helem
[Obrazek: WP_20160407_004.jpg]
[Obrazek: WP_20160407_002.jpg]
[Obrazek: WP_20160407_003.jpg]
Są naprawdę wielkie.
Jakieś kompresory, ale jeszcze nie rozkminiłem do czego
[Obrazek: WP_20160407_006.jpg]

No i obiecany dzwon.

[Obrazek: DSC_0862.jpg]
Mam nadzieję, że z czasem pozwolą mi zrobić zdjęcia wszystkiego i wam pokarzę jak żyją nurki na statku, jeszcze tylko dodam, że nurkom często odbija, pomimo, że zarabiają olbrzymie pieniądze, nawet do 8tyś dziennie psycha siada...
Odpowiedz
A co oni robią?
na macie: projekt X
Odpowiedz
Waluś, jakże się cieszę, że znów nadajesz Smile

Dołączam do pytania Zenka - co konkretnie robią "Twoi" nurkowie?
Odpowiedz
Mnie też by psychika siadała gdy trzeba pracować w pampersie,bąka nie można puścić bo kapsułę rozsadzi. I ta świadomość, że masa wody nade mną przy byle kichnięciu może mnie spłaszczyć do wielkości znaczka pocztowego. A co robią? Albo szukają skarbów-duuużych skarbów, albo przygotowują miejsca pod usadowienie platformy wiertniczej. Waluś zapewne zna odpowiedż, zatem czekamy na nową odsłonę.
Kciół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród winien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród.
Tadeusz Kościuszko (1746?1817)  generał, bohater  Stanów Zjednoczonych

Odpowiedz
Dawno Cię nie było! Ale nasz forumowy sprawozdawca morski nadaje znowu. Cieszę się niezmiernie bo zawsze z ciekawością oglądam Twoje zdjęcia Smile

Pozdrawiam
Odpowiedz
Och, ależ ja was tu zaniedbałem na tym forum, przecież na innych forach jestem na bieżąco, pewnie to dlatego, że niestety przez te zawirowania modelarstwo leży i kwiczy. ostatni był jak z Małego Modelarza ale mi nie wyszedł.
[Obrazek: DSC_0534.jpg]
Później to nadrobimy.
Wracając do nurków. Co oni robią? Nie, nie szukają skarbów tym zajmują się amatorzy, Ci tutaj zajmują się obsługą wież wiertniczych. Czyli jak taką postawią to sprawdzają czy jest ok, jak już długo stoi to czy wszystko jest w porządku, jak trzeba coś wyciągnąć z wody z dna to podczepiają. Ogólnie taka praca której nie da się zrobić pod wodą, na przykład jak coś spuszczają na dno co trzeba zmontować albo na dnie pospawać.
Mam jeszcze zdjęcia z takiego kolosa "Kalamosa"
[Obrazek: DSC_0497.jpg]
Odpowiedz
Ok to czas na dzisiejsze ciekawostki.
[Obrazek: DSC_0865.jpg]
Będą cięli dziurę w burcie, pewnie już wycięli, ale ja mam wolne. Wielka, na moje oko to taka 10m na 10metrów, najlepsze jest to, że ten statek, nie "Titanic" nawet z taką dziurą by nie zatonął
[Obrazek: DSC_0864.jpg]
[Obrazek: DSC_0874.jpg]
Widać jak jest duża w stosunku do statku.
Tu macie palenie i wypalenie, zdjęte poszycie pokarzę jutro
[Obrazek: DSC_0892.jpg]
A palili jeszcze inne rzeczy
[Obrazek: DSC_0897.jpg]
No i myją brudasa zaośniętego
[Obrazek: DSC_0879.jpg]
[Obrazek: DSC_0877.jpg]
[Obrazek: DSC_0866.jpg]
[Obrazek: DSC_0870.jpg]
[Obrazek: DSC_0867.jpg]
Odpowiedz
Dziura wypalona...
[Obrazek: WP_20160409_003.jpg]
[Obrazek: WP_20160409_004.jpg]

[Obrazek: DSC_0351.jpg]
[Obrazek: DSC_0360.jpg]
[Obrazek: DSC_0368.jpg]
[Obrazek: DSC_0371.jpg]
[Obrazek: DSC_0373.jpg]
[Obrazek: DSC_0379.jpg]
[Obrazek: DSC_0386.jpg]
[Obrazek: DSC_0395.jpg]
[Obrazek: DSC_0407.jpg]

I na koniec delfiny
Odpowiedz
Pięknie dziękuję za ucztę dla oczu. A czemu wycięto tę dziurę?
Kciół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród winien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród.
Tadeusz Kościuszko (1746?1817)  generał, bohater  Stanów Zjednoczonych

Odpowiedz
Wycięto identyczne po obu stronach, będą wstawiane windy do wysięgnika do robota podwodnego. Będę się starać robić zdjęcia na bieżąco.
Odpowiedz
Panowie jakieś pytania komentarze, bo mi się kilometrowy post robi, po za tym pisanie samemu dla siebie nie jest frajdą, nawet jak wiem, że czytacie to coś piszcie. Jak bym chciał pisać sam do siebie to bym książkę albo bloga pisał a nie na forumie.

Dobra a teraz do rzeczy, w dziurze pojawił się dziś fundament, oczywiście robią symetrycznie po obu burtach, ale mi się nie chce kilkaset metrów dookoła doku latać żeby zrobić zdjęcie z drugiej strony praktycznie tego samego.
[Obrazek: DSC_0898.jpg]

Pierwszy raz też widzę żeby na stoczni przygotowywali burty do malowania tylko szlifierkami
[Obrazek: DSC_0899.jpg]

[Obrazek: DSC_0902.jpg]

[Obrazek: DSC_0914.jpg]

No i hangar ROV tu się najwięcej dzieje, ale nie robię tam zdjęć w środku, bo nie będę latał z moim drogocennym aparatem między kolesiami którzy leją płynny metal i sypią iskrami.
[Obrazek: DSC_0933.jpg]

Poszedłem też na dno doku, żeby pstryknąć specjalnie dla was kilka fotek, więc zaczynamy od dziobu.
[Obrazek: DSC_0923.jpg]

[Obrazek: DSC_0922.jpg]

[Obrazek: DSC_0921.jpg]

[Obrazek: DSC_0920.jpg]

Tak zwany azymut dziobowy, ale schowany więc jeżeli ktoś chce zobaczyć jak to wygląda wysunięte to musi powertować wątek.
[Obrazek: DSC_0917.jpg]

Idąc dalej do rufy mamy dziurę w dnie do spuszczania dzwonu z nurkami.
[Obrazek: DSC_0926.jpg]

[Obrazek: DSC_0911.jpg]

Dalej w stępce rufowej jakieś chłodnice, ogólnie strasznie dużo tego na tym statku, pewnie zauważyliście na śródokręciu te kraty w burcie, tam też tego pełno.
[Obrazek: DSC_0910.jpg]

No i rufa, brakuje steru, ale za to są 4 śruby.

[Obrazek: DSC_0909.jpg]

[Obrazek: DSC_0907.jpg]

[Obrazek: DSC_0905.jpg]

[Obrazek: DSC_0901.jpg]

A tak wygląda łódź ratunkowa
[Obrazek: DSC_0932.jpg]

A zastanawialiście się co by się stało z nurkami jak statek tonie? Przecież jak ich zostawić to zginą ze statkiem, jak ich wyciągnąć z komory ciśnieniowej umrą w męczarniach w ciągu ośmiu godzin, a na dekompresję trzeba 24h minimum, a z tonącym statkiem ciężko się dogadać o zwłoce.
Ale o tym w następnym odcinku, jak zobaczę czy kogoś zaciekawi.
Odpowiedz
Już zaciekawiło... Dawaj dalej!
Na macie: DARDO, BIEZSZUMNYJ

[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]


Odpowiedz
No dobra, skoro panowie  "coś piszcie", to dziękuję za obszernie i wspaniałe zdjęcia odnośnie Twojego wątku. Nie będę jak mały dzieciak wypytywał rodziców o wszystko, choć  tu jestem jak dzieciak.  Jako że to forum modelarskie i przy mnogości Twoich zdjęć,  to model samolotu strasznie skąpo przedstawiłeś.
                                   Pozdrawiam
Odpowiedz
Jak znam życie, to w przypadku tonięcia statku komora ciśnieniowa albo uzyskuje autonomiczność (na zasadzie szalupy) albo tonie wraz ze statkiem bo im i tak zwisa a potem ich wyciągają... Wink
Odpowiedz
Ktoś kiedyś napisał, że dobry obraz wart jest tysiąca słów. Twoje zdjęcia sprawiają, że czuję się jak na wycieczce z przewodnikiem. A p.przewodnik zna swój fach i wyczerpująco odpowiada i objaśnia. Prosimy dalej.
Kciół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród winien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród.
Tadeusz Kościuszko (1746?1817)  generał, bohater  Stanów Zjednoczonych

Odpowiedz
Thumbs Up 
Przejrzałem wszystkie zdjęcia z otwartą paszczęką :-) . Normalnie National Geographic .
Fantastyczną masz pracę . Dla osób pracujacych w biurach to zapewne jak wakacje . Chociaz jak znam życie pozory mylą .
Oczywiscie proszę o więcej zdjęć czy informacji.
W budowie : Abrams M1A2 Anagraf
Skończone: MM F16C; WAK Flammpanzer II Famingo; MM Su76M; MM Me109G-2; KŚ ORP Orzeł; M2 Bradley; WAK 10TP
Odpowiedz
(12-04-2016, 06:58)kajym napisał(a): No dobra, skoro panowie  "coś piszcie", to dziękuję za obszernie i wspaniałe zdjęcia odnośnie Twojego wątku. Nie będę jak mały dzieciak wypytywał rodziców o wszystko, choć  tu jestem jak dzieciak.  Jako że to forum modelarskie i przy mnogości Twoich zdjęć,  to model samolotu strasznie skąpo przedstawiłeś.
                                   Pozdrawiam
Pozwól, że się wytłumaczę z tego samolotu. Po pierwsze to nie temat o moim modelarstwie, kulawym dość niestety. Po drugie ten model obiłem na statku gdzie nie miałem internetu więc nie było relacji na forum ani nawet planów, a zrobiłem tylko 4 zdjęcia dla córki żeby jej pokazać że jednak zrobiłem. No i możesz pytać jak mały dzieciak, ja w tym siedzę od 20 lat i większość jest dla mnie oczywista i nawet czasem nie zdaję sobie sprawy, że ludzie nie wiedzą tego czy tamtego.
(12-04-2016, 07:59)Lesio73 napisał(a): Jak znam życie, to w przypadku tonięcia statku komora ciśnieniowa albo uzyskuje autonomiczność (na zasadzie szalupy) albo tonie wraz ze statkiem bo im i tak zwisa a potem ich wyciągają... Wink
Ani to ani to. Komora jest wewnątrz statku i nie ma możliwości aby odłączyła się od statku. Drugi pomysł no cóż... Wyobraź sobie, że statek tonie na głębokości 5000m, kto ich by i jak stamtąd wyciągnął, no i ludziom jeżeli chodzi o życie i ratunek nigdy nie jest wszystko jedno. Więc zrobiłem kilka zdjęć i za chwilkę będę tłumaczyć i pokazywać.

Na początek cytat z innego forum
Ender napisał(a):Co do nurków, to podejrzewam osobną łódź ratunkową z komorą dekompresyjną.
Prawie dokładnie, tyle, że nie dekompresyjną a po prostu ciśnieniową, dekompresja przeprowadzana jest wtedy na lądzie po odnalezieniu i odholowaniu łodzi ratunkowej.
Szalupa wygląda w całości tak.
[Obrazek: DSC_0930.jpg]
A zwykła wygląda tak
[Obrazek: DSC_0932.jpg]
Czyli nie ma wielkiej różnicy z zewnątrz, ale ta "zwykła" jest 100 osobowa, a dla nurków jest 18nurków+4 członków załogi i to nie tylko ze względu na to, że jest tylko 18 nurków na burcie, ale tam przecież musi być zapas helu dla nich. Waży to to 18 ton, to bardzo dużo, zwykła waży ze 2 tony.
Ale co by nie przedłużać zdjęcia.
[Obrazek: DSC_0931.jpg]
Informacja dla ratowników coby nic nie ruszali tylko dzwonili po dalszą pomoc.
[Obrazek: DSC_0976.jpg]
[Obrazek: DSC_0980.jpg]
Ze względy na swoją wagę ma też ster strumieniowy.


[Obrazek: DSC_0981.jpg]
[Obrazek: DSC_0982.jpg]
I tu macie odpowiedź na pytanie jak przechodzą z komór "mieszkalnych" tak zwanych hiperbarycznych do szalupy.
[Obrazek: DSC_0983.jpg]
[Obrazek: WP_20160411_001.jpg]
No i połączenie ze statkiem aby trzymać równe ciśnienie w razie W.

Zrobiłem dziś jeszcze dużo moim zdaniem ciekawych zdjęć więc ciąg dalszy wkrótce.
Tylko żebym sam do siebie nie pisał. :kijl:
Odpowiedz
[Obrazek: DSC_0167.jpg]

Jeszcze zdjęcie pod tytułem dużo statków na redzie.
Odpowiedz
Waluś, o tym, że "im" zwisa to było o nurkach - jak siedzą w komorze to im zwisa na jakiej są głębokości bo oni i tak są "na swojej" ... ale oczywiście był to żart mający na celu zaspokojenie Twojego głodu komentarzy Wink

Rację ma Andrzej twierdząc, że tu się patrzy z otwartą gębą i nie ma co komentować tylko patrzeć i czytać.

A swoją drogą to ciekaw jestem czy moje rozwiązanie (z autonomicznością komory) nie byłoby lepsze ... no ale nie ma co rozmyślać, nie takie mózgi się nad tym głowiły Smile



Tłok na redzie faktycznie niezły - ciekaw jestem jakie mają przeciętne czasy oczekiwania?  A nie orientujesz się czy w trakcie oczekiwania na redzie załoga jest częściowo luzowana (czy np. mogą udawać się na ląd)?
Odpowiedz
Pamiętam jak kiedyś na redzie przed portem Paranagua w Brazylii stało się dwa tygodnie na redzie zewnętrznej a potem jeszcze tydzień na wewnętrznej. Całe szczęście, że z wewnętrznej można było zamówić "taryfę" do portu...
Ale za to przez dwa tygodnie jak silnik był odstawiony to można było przelecieć przelotnie Big Grin . Ja wtedy byłem za motorka Tongue ...

Pozdrawiam
Odpowiedz
Akurat ta reda jest płatna, a nie wszystkie statki czekają na wejście, my stanęliśmy po prowiant, paliwo i płyny ustrojowe do maszyny.
Ogólnie to jest kilka rodzajów oczekiwania na redzie, pierwszy to ten najbardziej oczywisty oczekiwanie na rozładunek, załadunek w tym wypadku czas jest od razu określony i zależy od portu, im bardziej "cywilizowany" kraj tym krócej się stoi i dokładniejszy czas postoju. Drugi rodzaj to czekanie na zatrudnienie, na statkach tego typu jak ja pływam stoi się do czwartku danego tygodnia, bo w czwartek jest giełda ofert i biurowcy chc załatwić zaopatrzenie i transport na wieże żeby mieć weekend z głowy i nie martwić się tym np w niedzielę, jeżeli nie ma informacji do czwartku wieczór to stoimy do następnego czwartku, w 80% się sprawdza. I trzeci rodzaj to statki bez roboty i bez widoków na robotę, wtedy armatorzy wysyłają część załogi na przymusowe bezpłatne urlopy i statek stoi na pół pusty.
A z tym udawaniem się na ląd też jest specyficzna sytuacja, to zależy od kraju, w niektórych można spuścić własną łódź i płynąć np większość krajów Europy, w nietórych przypływają łódki z lądu i za opłatą można jechać, Ameryka płd. a w niektórych w ogóle nic nie wolno, Afryka Ameryka Północna szczególnie USA.
No i jeszcze ta autonomiczność komory...
Otóż nie da rady, te komory to tak na prawdę nie są jakieś tam butle czy cóś, to są prawie normalne pomieszczenia mieszkalne wewnątrz statku, ci ludzie tam śpią, jedzą, myją się, odpoczywają oglądają TV itd. jest to integralna część statku i to spora i w razie wypadku nie byłoby jak tego zaopatrywać w gaz do oddychania, widziałeś pomieszczenie z butlami? Jest na prawdę spore i hel się odzyskuje, więc jeżeli komory autonomiczne to to należałoby do nich, a niestety pół statku nie może być środkiem ratowniczym. Chociaż jest żelazna zasada na morzu, że najlepszym środkiem ratowniczym jest statek i należy go ratować tak długo jak jest nadzieja.
[Obrazek: DSC_0186.jpg]
I jeszcze zdjęcie miasta gdzie jest płatny postój na redzie, a niewiele takich jest na świecie.

[Obrazek: DSC_0798.jpg]
[Obrazek: DSC_0777.jpg]
[Obrazek: DSC_0775.jpg]
Parę zdjęć Gdyni zanim się właściwe wczorajsze zdjęcia załadują

Zdjęcia statku obrośniętego glonem
[Obrazek: DSC_0943.jpg]
[Obrazek: DSC_0948.jpg]
Zaczęli malowanie
[Obrazek: DSC_0940.jpg]
Chłodnica statku
[Obrazek: DSC_0964.jpg]
I teraz zdjęcia tego po co wycięli te dziury, Ci którzy uważnie śledzą wątek zauważą, że już były podobne urządzenia na zdjęciach
To będzie szło do hangaru
[Obrazek: DSC_0944.jpg]

Czyli tu

[Obrazek: DSC_0937.jpg]

A to jest winda i będzie szła w dziurę w burcie
[Obrazek: DSC_0967.jpg]
[Obrazek: DSC_0971.jpg]

Czyli tu
[Obrazek: DSC_0936.jpg]

I jeszcze te ich śmieszne rowery w stylu retro
[Obrazek: DSC_0950.jpg]
[Obrazek: DSC_0949.jpg]
Odpowiedz
Dobra obiecałem, że będę pokazywać etapy prac i mimo, że net zdechł to pokazuję. Windę wsadzili do dziury.
[Obrazek: DSC_0992.jpg]
Odpowiedz
A teraz jedziem dalej. Burtę już zamknęli, ale nie chce mi się latać zdjęć robić, jutro coś ogarnę.
Dziś macie coś innego, śrubę dziobową wam pokarzę ale z góry.
[Obrazek: DSC_0002.jpg]
[Obrazek: DSC_0008.jpg]
[Obrazek: DSC_0994.jpg]
[Obrazek: DSC_0997.jpg]
Odpowiedz
No i jeszcze troczę o zamykaniu burty.
[Obrazek: DSC_0009.jpg]
[Obrazek: DSC_0010.jpg] Tak to wygląda przed spawaniem, a od środka dociągają blachy
[Obrazek: WP_20160417_002.jpg]
Dwie knary po 2,5tony i do tego lewar żeby nie skłamać 15tonowy.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Polak robi zdjęcia - niesamowite zielony 6 4,409 24-08-2014, 08:37
Ostatni post: dexter
  Sklep wykorzystuje nasze zdjęcia ściągnięte z forum. Piotr D. 28 12,851 20-08-2014, 11:29
Ostatni post: Solo
  II wojna światowa - genialne zdjęcia yogi 6 4,562 17-08-2014, 04:14
Ostatni post: Kulki
  Answer - oferta pracy kuno01 3 3,168 16-04-2014, 04:29
Ostatni post: Answer
  Ciekawe zastosowanie puszek po piwnie Piter 3 3,146 09-10-2012, 03:00
Ostatni post: karolx
  CIekawe rzeczy kryje morze.... Solo 0 1,933 02-02-2012, 07:38
Ostatni post: Solo
  Zdjęcia wyciągnigniętego wraku "Kursk" Wacław 4 5,156 07-10-2011, 02:27
Ostatni post: arek2202

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości