Liczba postów: 52
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2010
Witam w mojej nowej relacji
Długo zastanawiałem się co wybrać na następny projekt. Miałem ochotę na jakąś pancerkę, ale patrząc na to co poniektórzy wyprawiają, doszedłem do wniosku, że szkoda sensu robić coś w standardzie, a do waloryzacji nie mam zdolności. Przeglądając swoje zasoby na chwilę zatrzymałem się przy znanym już Halifaxie i pomyślałem: jak to? Ja nie skleję? Potrzymaj mi piwo ^^, Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Standardowo, najpierw okładka i podklejone wręgi.
Postanowiłem wywalić podłużnicę, pewnie wykorzystam jej fragment w środkowej części kadłuba. Od razu wyciąłem poszycia wszystkich segmentów, dorobiłem im sklejki i powklejałem większość okienek. Przymierzałem segmenty do siebie i przyznam, że nie wyglądało to tragicznie. Przy okazji - niezły cielok z tego Halifaxa
Wręgi najpierw szlifuję, a dopiero później wycinam środek. Nie wyrzucam go póki co - przy pasowaniu poszycia wtykam z powrotem do wręgi, co może zapobiec jej zgnieceniu. Szlifowania trochę jest, ale spowodowane jest to głównie dodaniem sklejek z bloku technicznego.
Na razie mamy sklejony jeden segment. Poszycie wewnętrzne musiałem rozciąć na górze i trochę skrócić ponieważ rozjeżdżały się okienka.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Ambitny plan,
popatrze, pooglądam.
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
BARDZO obiecujący początek. Z ciekawością będę zaglądał...
Pozdrawiam, Bohdan
Liczba postów: 166
Liczba wątków: 6
Dołączył: 04 2012
Felipe obyś był pierwszy co tego cielaka skończy,,,,bo chyba wszystcy polegli...trza mieć dużo zaparcia ,a myslałem ze po Hellcacie będzie coś jednosilnikowego, a u Ciebie jak zwykle schludnie i czyściutko podoba mi śię
pozdrawiam
Liczba postów: 398
Liczba wątków: 19
Dołączył: 05 2010
14-08-2014, 09:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2014, 09:36 przez raziel79.)
szczerze życzę powodzenia! Obyś był pierwszy.
Jak tak dalej pójdzie to ten model stanie się legandą. Ambitny plan wydawnictwa, duże oczekiwania - żadnego sklejonego egzemplarza
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Może coś z tego urośnie , życzę powodzenia i cierpliwości bo fajnie byłoby go zobaczyć w pełnej okazałości. ....... Zrymowało mi się jakoś
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2010
20-08-2014, 06:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2014, 06:36 przez Felipe987.)
Witam w drugim odcinku przygód Pana Halifaxa
Jejku, straszne nadzieje we mnie pokładacie, głupio by było zawieźć. Będę się starał ze wszystkich sił doprowadzić relację do końca, ale niczego nie obiecuję, tym bardziej, że nie dotarłem jeszcze do krytycznych momentów budowy.
Doszły trzy kolejne segmenty i powstało coś w stylu wydmuszki W zmaganiach poprzedników widziałem, że poszycie K8 jest zbyt krótkie dlatego postanowiłem poskracać poprzedzające je poszycia. Pomimo tego, że przymierzałem z pincet razy to i tak za mało skróciłem oklejkę pierwszego segmentu i powstała szpara na dole. Jakoś udało mi się ją załatać.
Żeby zniwelować schodek jaki powstaje po wklejeniu sklejek oraz szybek, od wewnątrz wkleiłem coś w stylu podposzycia - biały pasek widoczny na jednym ze zdjęć. Pokazałem też jak poradziłem sobie z błędnie zaznaczonym okienkiem.
Wręga 5 na zdjęciach nie jest jeszcze wklejona. Muszę to zrobić razem z pokładem, inaczej nie da rady. Trochę pobrudziłem ją SG, jeśli będzie to widoczne to zakryje to tak samo jak błędne okienko.
Myślę, że teraz jest odpowiednia pora, aby zacząć wrzucać wszystkie bambetle do środka, czuję, że będzie to trochę jak budowa rafandynki
Przy okazji, może ktoś posiada tłoczone oszklenie do tego samolotu? Chętnie odkupię Trochę przeraża mnie perspektywa tłoczenia wieżyczek strzeleckich, chociaż to odległa przyszłość, ale zbliżam się do kopułki astro
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Liczba postów: 398
Liczba wątków: 19
Dołączył: 05 2010
rewelacja! Prawie nie widać, że sztukowany od spodu
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 64
Dołączył: 06 2007
Spokojnie jest sklejalny i to dobrym efektem. A tak widziany był w grudniu 2013 w Gołębiu na konkursie. Ba nawet dostał Grand Prix Dyrektora GOK.
Liczba postów: 398
Liczba wątków: 19
Dołączył: 05 2010
Struna, masz fotkę od spodu?
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 64
Dołączył: 06 2007
Mam jeszcze taką fotkę ze Świdnika tego roku.
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
Jak do końca utrzymasz ten sam poziom to będę musiał na swojej liście kartonowych idoli zrobić małe przetasowanie.
Liczba postów: 639
Liczba wątków: 21
Dołączył: 10 2008
:-)
Jest na co popatrzeć. Niewielu jest takich, co potrafią tak ładnie segmenty łączyć.
Brawo.
Pozdrawiam
QŃ
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2010
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Trochę nazbierałeś "grzybków" do wiaderka. I to samych "prawych"...
Zdjęcie 4 w drugim rzędzie - przekrój kadłuba traci oś symetrii czy to złudzenie ?
Fantastyczna kontynuacja.
Pozdrawiam, Bohdan
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2010
(08-09-2014, 07:13)Kilminster link napisał(a):Zdjęcie 4 w drugim rzędzie - przekrój kadłuba traci oś symetrii czy to złudzenie ? To nie złudzenie, ale spokojnie, wszystko jest pod kontrolą Halifax miał niesymetryczną przednią część kadłuba. Owiewka jest bardziej przesunięta na prawą stronę.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Ładnie się to wszystko prezentuje,
Pozdrawiam
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2010
24-09-2014, 11:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2014, 11:45 przez Felipe987.)
Witojcie
W Halifaxie przybył segment z owiewką kabiny jak i sama kabina została wyposażona w parę gratów.
Przyjąłem dosyć karkołomny sposób sklejania tego segmentu: na samym początku budowy wkleiłem folię, delikatnie ją formując na wrędze, do części K9 (poszycie segmentu). Następnie delikatnie wkleiłem wręgę 6, dzięki czemu segment trzymał kształt zbliżony do docelowego. Kolejnym etapem było sklejenie razem części K10 i K11 (same ramki, bez folii) i taki zestaw doklejono do K9.
Dopiero taki twór dopasowałem i dokleiłem do poprzednich segmentów. Na samym końcu wkleiłem szybki w K10 i K11. Niestety, chyba miałem zły dzień i przy wklejaniu folii do K10 i K11 strasznie pobrudziłem ją SG. Jeśli plamy będą mnie strasznie denerwować to zakleję je cienkimi paseczkami pod kolor ramek. Zastosowałem taką technikę ponieważ obawiałem się, że ramki razem z folią będą zbyt sztywne do tego by je ładnie ze sobą spasować.
W opracowaniu nie znalazłem wewnętrznych ramek do K10 i K11. Dobrze, że przezornie zostawiłem sobie kolorowe środki z "lewych" stron pierwszych wręg i wykorzystałem je do wykonania ramek. Może nie są idealne, ale lepsze takie niż żadne
Do tak wykonanej przedniej części kadłuba przykleiłem fragment podłużnicy wraz z pokładem nad lukiem bombowym, póki co wręgi są wtyknięte na sucho. Trochę rozjeżdża się kamuflaż oraz linie podziałowe, dobrze to widać z lewej strony.
Całość kojarzy mi się z czymś takim ^^,
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Jako kompletny ignorant i partacz w tej dziedzinie napisz proszę JAK łączysz segmenty i ewentualnie wykańczasz to połączenie. Bo nie będę mógł spać...
Liczba postów: 1,101
Liczba wątków: 25
Dołączył: 01 2009
Bardzo pięknie!
Chociaż zdjęcia wyglądają jak robione w lochu przy latarce :wink:
Pozdrawiam wszystkich!
Liczba postów: 2,094
Liczba wątków: 30
Dołączył: 04 2007
Hm, jak Kulega powyżej stwierdził, wstyd wklejać takie zdjęcia TAKIEGO modelu
"Hope is the first step on road to disappointment"
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2010
(24-09-2014, 11:45)Kilminster link napisał(a):Jako kompletny ignorant i partacz w tej dziedzinie napisz proszę JAK łączysz segmenty i ewentualnie wykańczasz to połączenie. Bo nie będę mógł spać... Wybacz, że tak długo czekałeś na odpowiedź, mam nadzieję, że jednak spałeś spokojnie Nic szczególnego nie robię, staram się dokładnie spasować segmenty, a później BCG, chociaż tego kleju muszę się jeszcze nauczyć używać.
(26-09-2014, 06:45)MARIUSZ_G link napisał(a):Chociaż zdjęcia wyglądają jak robione w lochu przy latarce :wink: Już kiedyś o tym pisałem, zdjęcia były robione telefonem w trybie makro, teraz już mam dostęp do aparatu, więc mam nadzieję, że będzie lepiej
Trochę czasu minęło od ostatniej aktualizacji, coś tam było zrobione, ale nie wrzucałem na forum. Przybył kolejny segment, w którym to zainstalowałem kopułkę astro własnego tłoczenia. Bez skrzynki podciśnieniowej niemożliwe było uzyskanie ładnego odcięcia kopułki, dlatego folię w tym miejscu dociskałem do kopyta widocznym na zdjęciach pierścieniem.
Miejsce, w które będą wsunięte dźwigary skrzydeł solidnie wzmocniłem, praktycznie wykonałem je z litej tektury. Planuję wykonanie podposzycia, oraz wzmocnienia skrzydeł i stąd ten zabieg.
Zeskanowałem i wydrukowałem sobie kartkę z kolorem wewnętrznych powierzchni oraz z blachą ryflowaną (upss... nie udało się złapać ostrości).
Wykorzystam to do zakrycia miejsc, które będą widoczne przez okienka w dalszych segmentach.
Teraz żałuję, że nie zacaponowałem wycinanki ponieważ druk się łatwo ściera. Dodatkowo na czarnym druku widać każde zagięcie i niedoskonałość.
Na koniec, kolejny segment, który jest nieco zasmucony tym, że trzeba pisać pracę magisterską
|