23-02-2015, 08:23
Kleksy jak najbardziej tak miały być, jest o tym w opisie bodajże.
Wykonanie MIAŻDŻĄCE hock:
Wykonanie MIAŻDŻĄCE hock:
Ki-61 Hien AH
|
23-02-2015, 08:23
Kleksy jak najbardziej tak miały być, jest o tym w opisie bodajże.
Wykonanie MIAŻDŻĄCE hock:
23-02-2015, 06:56
Będę twardy nie dam się nabrać na Twoje zdjęcia ;-) i to, że coś jest nie tak w modelu.
Robisz je tak ogromne, że w rzeczywistości to tam nic nie widać i model wygląda super, więc jakieś szparki, o których piszesz w realu nie istnieją trudno je dostrzec, oj trudno, przekonałem się ostatnio o tym na własne oczy. W mojej opinie genialnie poradziłeś sobie z kształtowaniem elementów bez rozcinania, co pokazuje, że to słuszna droga rozwoju w przypadku dalszych modeli z tego wydawnictwa. Chciałbym również żeby w przyszłości znalazła się opcja upragnionego zapasu koloru, która w moim odczuciu w tak dobrym wydawnictwie powinna być standardem. O częściach zdublowanych nie pisze, bo to raczej nieosiągalne, choć trzeba przyznać, że już się zdarzały przypadki modeli z tego wydawnictwa gdzie były dublowane. Powoli czekam na galerię końcową a potem oględziny na żywo ;-) Pozdro
23-02-2015, 09:32
(23-02-2015, 12:13)zbin link napisał(a): Tak se patrzę i prawe oprofilowanie jest git, w lewym to mi kleksy nie bardzo tak jakoś pasują :?Tak jak wspomniał salmon plamki na lewym oprofilowaniu tak mają się nie zgrywać. (23-02-2015, 12:22)Kilminster link napisał(a): A fazowałeś krawędzie oprofilowania ?Nie, nic nie fazowałem, jedynie podciąłem poszycie skrzydła w okolicy krawędzi spływu żeby oprofilowania się lepiej zeszły. W lewym oprofilowaniu wyszła mi mała fałda w okolicach krawędzi natarcia i to jest jego mankament. (23-02-2015, 01:30)Japończyk link napisał(a): Cevuś, a do Rypina zabierzesz go?Jak zdążę to pewnie tak. (23-02-2015, 06:56)BERP link napisał(a): Będę twardy nie dam się nabrać na Twoje zdjęcia ;-) i to, że coś jest nie tak w modelu.Przy nieco niezbyt korzystnym oświetleniu... :roll: Kolejne elementy modelu za mną. Rury wydechowe. Wykonane w opcji kartonowej. Formowałem bez użycia (a jedynie na podstawie) szablonów zamieszczonych w wycinance i wydawało się że ich kształty są powtarzalne, po przyklejeniu okazało się że niezbyt. Po przyklejeniu cz.102 efekt wizualny na szczęście uległ poprawie. Następny był wlot powietrza do gaźnika(?). Projekt przewidywał dla niego mini szkielecik, niestety użyłem go (wykorzystałem tylko wręgę cz.103d) jedynie do formowania poszycia wlotu bo żeby go wkleić musiałbym go trochę podszlifować a nie było go jak w ręce utrzymać. CDN...
24-02-2015, 01:53
Samolot był napędzany silnikiem Ha-40, który był licencją niemieckiego DB-601. A skoro tak, to ten wlot do gaźnika, jest w rzeczywistości wlotem powietrza do sprężarki :wink: Jak zwykle genialne wykonanie
26-02-2015, 11:53
(24-02-2015, 01:53)PiterATS link napisał(a): Samolot był napędzany silnikiem Ha-40, który był licencją niemieckiego DB-601. A skoro tak, to ten wlot do gaźnika, jest w rzeczywistości wlotem powietrza do sprężarki :wink:...a za sprężarką jest zapewne gaźnik lub przepustnica. :roll: Grube elementy w zasadzie skończyły się, czas wrócić się do pominiętych wcześniej drobiazgów i części z końcowymi numerami. Drążek sterowy. Pasek tworzący zgrubienie na drążku okazał się nieco za długi. Kolejnym drobiazgiem był celownik wraz z podstawą której nie ma na zdjęciach. Kółko celownika zrobiłem z drutu o mniejszej średnicy niż widnieje jako szablon. Za wzór wziąłem to co widać na renderach, nie po raz pierwszy różniących się od tego co wychodzi z wycinanki. I na koniec tej odsłony podziurkowane osłony podwozia. CDN...
26-02-2015, 12:33
No chyba raczej nie, skoro japoniec był licencją DB, więc wtrysk tam był raczej bezpośredni, przez pompę wtryskową umieszczoną między cylindrami, ułożonymi w układzie odwróconego V
26-02-2015, 05:05
(26-02-2015, 12:33)PiterATS link napisał(a): No chyba raczej nie, skoro japoniec był licencją DB, więc wtrysk tam był raczej bezpośredni, przez pompę wtryskową umieszczoną między cylindrami, ułożonymi w układzie odwróconego VJeśli był tam wtrysk bezpośredni to gaźnika nie było, ale przepustnica była na pewno bo nie wierzę żeby dopływ powietrza do cylindrów był regulowany np. uchyleniem zaworów jak w silnikach Fiata Multiair. Zakręciłem się przy ostatnim wpisie i wszystkiego nie pokazałem. :oops: Mam jeszcze zrobione uzbrojenie. Nie mogę znaleźć na pozostałych mi skrawkach arkuszy cz. 91b, mógłby ktoś sprawdzić bo o dziwo nie dysponuję drugim egzemplarzem. Co prawda jest ona przeznaczona do luf toczonych z metalu, ale chciałem je przykleić do papierowych co by bardziej wypasione wyglądały. Elementy zasłony wylotu z chłodnicy. Golenie podwozia głównego. Przy zwijaniu jednej goleni jakimś trafem przesunął mi się promieniowo szew przez co miejsca przyklejenia części na goleni wypadły nie w tym miejscu co powinny. Dziurki na nożycach o dziwo w miarę wyszły. Kółko ogonowe fragment wystający z kadłuba. CDN...
26-02-2015, 05:35
Możesz sobie odpuścić szukanie części 91b.Przeszukałem dokładnie arkusz po arkuszu i tej części nie ma.Prawdopodobnie tak jak myślisz występuje z lufami metalowymi.Pozdrawiam.
26-02-2015, 07:35
Błagam nie montuj na stałe tych luf. Przy całej pracy jaką włożyłeś w hienę, to po prostu zepsuje ten genialny model! Wiem że są modelarze dla których standard ponad wszystko, ale metalowe lufy to chyba nie jakieś straszne odstępstwo.
27-02-2015, 11:53
Salmon - a co Ty chcesz od tych luf??
Przecież to pięknie sklejone kartonowe rurki wcale nie gorsze od tych metalowych... A że Ceva nie zrobił tylko perforacji to chyba i tak nie wadzi ??? Pozdrawiam
27-02-2015, 02:30
(26-02-2015, 05:35)jowisz32 link napisał(a): Możesz sobie odpuścić szukanie części 91b.Przeszukałem dokładnie arkusz po arkuszu i tej części nie ma.Prawdopodobnie tak jak myślisz występuje z lufami metalowymi.Pozdrawiam.Ma oznaczenie jak kartonowa/papierowa część dlatego szukałem bo uważałem że powinna być. (26-02-2015, 07:35)salmon link napisał(a): Błagam nie montuj na stałe tych luf. Przy całej pracy jaką włożyłeś w hienę, to po prostu zepsuje ten genialny model! Wiem że są modelarze dla których standard ponad wszystko, ale metalowe lufy to chyba nie jakieś straszne odstępstwo.Nie mam jakiegoś nadzwyczajnego parcia na lufy metalowe, ale tych papierowych nie muszę wklejać na stałe bo konstrukcja modelu tego nie wymaga żeby były dość pewnie zamocowane. Jak nie będę miał co z kasą robić i przypadkiem będę robić jakieś zakupy w wydawnictwie to pewnie przy okazji zakupię. Kolejna partia klocków które niedługo zostaną złożone w całość. Pitot, Venturi, chłodnica i maszt anteny. Osłona kabiny. Ze względu na czas zdecydowałem się na wykorzystanie firmowej wytłoczki. Gładkość na plus, przejrzystość porównywalna z innymi owiewkami z tego wydawnictwa. :neutral: Wewnętrzna ramka ma takie wystające wypustki które w zamiarze projektanta miały zasłaniać wolne miejsce na ścianie kokpitu. Pozostawienie ich na swoim miejscu miało dla mnie taki sam sens jak zamki w osłonie silnika. Odciąłem i wkleję oddzielnie. Celownik na swoim miejscu w kabinie. Śmigło. Wyszło w miarę, za wyjątkiem retuszu czubka kołpaka, który wyszedł jako tako. Do poprzedniej odsłony mam jeszcze jedną uwagę o której zapomniałem, dotyczy ona goleni podwozia. Wewnętrzna część ramienia goleni cz. 105b jest za krótka o ok. 1mm co widać na zdjęciach, nieco to zamaskowałem retuszem ale w gotowym modelu będzie zupełnie niewidoczne. Zostały jeszcze koła podwozia głównego, ale coś wolno schną. CDN...
27-02-2015, 04:06
Ja wiem jak on to robi. On już ten model skleił wcześniej, a teraz wstawia tylko zdjęcia w tempie ekspresowym :-P żeby się wszyscy zachwycali haha.
27-02-2015, 05:13
(27-02-2015, 02:36)Arovist link napisał(a): Nie ma co, jesteś w formie kocmołuchuDziękuję Jaśnie Oświecona Wasza Wysokość. (27-02-2015, 02:37)muzeum link napisał(a): Wojtek, jest dobrze. Koła przykleisz już w Rypinie :mil11:Albo przed. (27-02-2015, 04:06)Zielony link napisał(a): Ja wiem jak on to robi. On już ten model skleił wcześniej, a teraz wstawia tylko zdjęcia w tempie ekspresowym :-P żeby się wszyscy zachwycali haha.Ostatnio relacja idzie w 3/4 na żywo. Właśnie przyklejam klapy. A nieco wcześniej przykleiłem osłonę kabiny. Uskok na połączeniu wiatrochronu i limuzyny jest przewidziany w projekcie. CDN...
27-02-2015, 06:25
Ajj panie. Aż mi się wstyd za moje modele robi jak na to patrzę Choć z drugiej strony motywuje mnie to do dalszej pracy.
Miód dla oczu. Czekam niecierpliwie na galerię Pozdrawiam.
27-02-2015, 09:20
(27-02-2015, 06:25)Karolisuaf link napisał(a): Choć z drugiej strony motywuje mnie to do dalszej pracy.I tego się trzymaj. Doklejam kolejne elementy a koła nadal schną. :evil: Klapy. Klapa regulacji przepływu w chłodnicy. Nacelowałem się co niemiara żeby przykleić w odpowiednim miejscu szablon AE wraz z cz. 93k. Celowanie było z powodu braku zaznaczonego miejsca na cz. 93b w którym przykleić szablon AE. Kółko ogonowe i napęd steru kierunku. Wewnętrzne kalpy podwozia głównego i chłodnica paliwa. Obecnie wszystkie niepomalowane druty widoczne na powyższych zdjęciach (w tym odcinku i wcześniejszych) schną po pomalowaniu wyjątkowo długo schnącym Humbrolem 56. CDN...
28-02-2015, 09:04
Koła to jakieś przekleństwo tego modelu. :evil:
Pomalowane "matowym" lakierem bezbarwnym w celu wyrównania smug po pędzlu. Zamontowane do goleni i przyklejone osłony podwozia. Zamocowane tymczasowo bo po Rypinie będę poprawiał malowanie kół. Na antenę patrzę i nie wierzę, że to ja zrobiłem. Po nocnej zmianie nie jestem w stanie nic sensowniejszego zrobić... jw. do poprawy. Powiedzmy że koniec. Po niezbędnych poprawkach i częściowym lakierowaniu matem przyjdzie czas na galerię końcową.
28-02-2015, 09:54
No Proszę, 26 dni i Hal sklejony, a mówią ze to modele na długie miesiące. :twisted:
Nic to, czekam na następną relacje. Model :milbravo:
na macie: coś tam się klei....
Ostatnio Sklejone: Tomahawk IIb Bell AH-1F, Tornado GR.1, Mustang III, Hawker Hurricane A6M2 Zero, F-117 Nighthawk F-15C Eagle, Spitfire Vb Trop, Messerschmitt BF-109 E-4, PzKpfw VI Tiger I, F-16 52+,
28-02-2015, 11:55
Brawo Wojtek
Modelik piękny, tempo super, co następne? :mrgreen:
"Kruca bomba mało casu"
----------------------------------------
28-02-2015, 12:05
Skleić tak zdetalizowany model, z takim efektem w miesiąc to rekord Guinnessa. :milbravo:
28-02-2015, 03:12
Toż to cały Cewa.
28-02-2015, 05:30
Model robiony po nocnej zmianie ...Holly Cow ! jest już ciemno...to ty Ceva jeszcze pracujesz ? Daj mi namiary ja też to wezmę!!!Piękny standard, nic ująć nic dodać .No może tylko te świecące oponki ...
pozdrawiam
01-03-2015, 01:58
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[R] Kawasaki Ki-61 Hien Tei MH | camilllo | 26 | 12,002 |
08-07-2019, 09:28 Ostatni post: camilllo |
|
[Relacja] Kawasaki Ki-61 I Hien - Hei (Model Hobby 1/2014) | Papa_Smurf | 44 | 18,788 |
10-08-2015, 11:58 Ostatni post: Bizon |
|
[Relacja/Galeria] Kawasaki Ki-61 I Hien - Hei 1/33 Model Hobby | Jasiek | 61 | 26,427 |
03-03-2015, 07:29 Ostatni post: mire-chan |
|
[R/G] Kawasaki Ki-61 I Hien-hei | Shinigami | 47 | 21,006 |
18-10-2014, 05:35 Ostatni post: radzias |
|
Ki-61 "Hien" (Tony) [R] | edipodium | 3 | 3,787 |
15-05-2010, 06:57 Ostatni post: edipodium |
|
[Relacja] Ki-61 Hien, KA 2/2001 by QŃ | qn | 42 | 16,394 |
07-09-2009, 11:46 Ostatni post: kujot666 |