Liczba postów: 94
Liczba wątków: 36
Dołączył: 01 2010
Kolejna lotnicza nowość Model radzieckiego samolotu Su-7 w barwach Egiptu.
Model opracowany w skali 1:33 w ciekawym pustynnym malowani. Bardzo dobrze spasowany. Sklejenie kadłuba zajeło mi 3 godziny. Stopień trudności oceniam na 2 z 4
Model posiada oddzielne powierzchnie sterowe
Cena modelu 45zł. dostępne do modelu będą laserki , cenę podam niebawem , oraz osłona kabiny w cenie 7zł,
Jak zawsze dla osób kupujących u mnie do 15 czerwca moźliwość wydrukowania okładki imiennej..
Modele będą tez dostępne na zlocie we Wrocławiu ( zmawiający unikną kosztów wysyłki )
Poniżej okładki: Jeszcze robocze , normalna oraz dedykowana oraz link do relacji z klejenia modelu
Wszelkie informacje pojawią się również dzisiaj na stronie www
zamówienia na biuro@model-kom.pl
http://www.konradus.com/forum/read.php?f...ply_284559
--
Liczba postów: 221
Liczba wątków: 43
Dołączył: 06 2008
Mam go. Kolega przywiózł mi go wczoraj z Wrocławia.
Na pierwszy rzut oka model wydaje się nieskomplikowany, chociaż sposób zaprojektowania np. szkieletu skrzydeł czy konstrukcji oddzielnych powierzchni sterowych odbiega od ogólnie przyjętych zasad, do których się przyzwyczaiłem, co nie oznacza, że tego się ne da skleić.
Mam parę obiektywnych uwag:
- linie obrysowe elementów zdecydowanie za grube co przy subtelnym lub jak kto woli rozmytym zaznaczeniu podziału blach i nitów, zdecydowanie wymaga cięcia części po ich wewnętrznym obrysie. Nie wiem jak to wpłynie na spasowanie elementów ale mam nadzieję, że będzie dobrze.
- jest kilka części na arkuszach, które nie są oznaczone - będę się zastanawiał gdzie je przykleić podczas budowy
- nie wiem dlaczego część oklejek oszklenia kabiny jest wydrukowane na cienkim papierze - czy to trzeba podkleić na blok techniczny, żeby części były jednej grubości?
- instrukcja urywa się w ... no właśnie nie wiem gdzie czy w połowie czy w 1/3 czy jeszcze w jakiejś innej części. Apel do wydawcy aby uzupełnił instrukcję i udostępnił ją do pobrania.
- jeden błąd co znalazłem to światła na końcówkach obu skrzydeł mają tai sam kolor tj. czerwony. trzeba będzie malować
- nie zauważyłem części, którą wykleja się od wewnętrznej strony segment kabinowy (bo wanna kabiny nie dochodzi do krawędzi wycięcia na nią w tym segmencie. W relacji z budowy widać, że Autor wykleił segment od środka.
Galerie:
Santa Maria, Bf-109 E4, Giepard, Hurricane, PZL P-50A, Alert 1777, Kościół Mariacki 1320, Po-2, Toryu, Vindicator, Ulkokalla, P-11c, Szczuka, K-3, Berbice, Corsair II, MIG-21, Iryda, Tomahawk IIB, Iskra, Spitfire Vb, Delta IV,
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 36
Dołączył: 01 2010
odnośnie linii
linie nie dobiegają od standardów
Poniżej link porównanie Kate z KK i mojego su
-części które nie maja numerków to sklejki uważam że nie było takiej potrzeby żeby kazać autorowi je numerować Znalazłem tylko jedno nie ponumerowane, są to pedały orczyka
- owiewka to szablon - należy to podkleić.
- instrukcja to 3 strony (w tym rysunek złożeniowy )+ opis. Sklejałem model jest wystarczająca
odnośnie ostatniego odnośnika .. prosiłbym o więcej informacji. być może nie ma tego w wycicnance bo było wg mnie zbędne. ale może być tak że coś po drodze wymknęło się
Liczba postów: 221
Liczba wątków: 43
Dołączył: 06 2008
16-06-2015, 10:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2015, 10:41 przez Gonzo.)
witam
Jeśli chodzi o instrukcję to miałem na myśli część opisową, której tekst się urywa (prosze zerknąć do wydrukowanego egzemplarza).
Nigdzie nie napisałem, ze się tego nie da skleić - lada dzień się za niego zabiorę.
Jeśli chodzi o wyklejką wnętrza segmentu to miałem na myśli tą zieloną część:
http://s156.photobucket.com/user/Piplek/...4.jpg.html
Nie chodzi mi o szablon do wykonania owiewki lecz o kartonowe części do oklejenia wytłoczonej już owiewki. Tylna część do oklejenia limuzyny jest wydrukowana na kartonie natomiast przód (wiatrochron) i boki limuzyny są wydrukowane w kolorze na cienkim papierze. Powstaje różnica grubości pomiędzy oklejkami przedniej i tylnej części owiewki. Stąd moje pytanie o konieczność podklejenia elementów wydrukowanych na cienkim papierze aby zniwelować różnice grubości pomiędzy częściami, które będą się ze sobą stykać (np. oklejki tyłu i boku limuzyny).
Galerie:
Santa Maria, Bf-109 E4, Giepard, Hurricane, PZL P-50A, Alert 1777, Kościół Mariacki 1320, Po-2, Toryu, Vindicator, Ulkokalla, P-11c, Szczuka, K-3, Berbice, Corsair II, MIG-21, Iryda, Tomahawk IIB, Iskra, Spitfire Vb, Delta IV,
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 36
Dołączył: 01 2010
witam:
brakuje zdania :
"kadłuba. Następnie odwracamy modele dołem do góry i montujemy wloty powietrza K32, K 33 , głowne podwozie, drzwi podwozia I ( Rys J) , zbiorniki paliwa zbiorniki rakiet."
nie wiem dlaczego tak się stało w pliku wszystko jest ok
odnośnie tego wypełnienia w środku kadłuba .. Autor drukując sobie odwrócił kartę papieru w drukarce i nadrukował kolor na wewnętrznej stronie.
W opisie powinno być - wewnętrzne strony części uzupełnić odpowiednim kolorem, albo podkleić z zapasu. Moja wina ,zapomniałem tego opisu dodać
Już wyprzedzając ewentualne pytania.. Szablony do kształtowania , które moim zdaniem nie są konieczne zamieszczę w formie pdf na stronie
Odnośnie tej grubości autor zamieścił te części na gramaturze 80gr czyli cienkim papierze. wieć tak wydrukowałem . Może faktycznie , tak jak mówisz , będzie lepiej to podkleić Zamieszczę na stronie te części tak aby szło sobie wydrukować i wypróbować
Jeszcze muszę przeprosić za tekst Nie zamieniłem go na krzywe stać polskie znaki nie wyszły albo sa jakieś dziwne artyfakty
Liczba postów: 221
Liczba wątków: 43
Dołączył: 06 2008
16-06-2015, 11:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2015, 11:21 przez Gonzo.)
Dzięki za wyjaśnienia
Kolorowe wnętrze segmentu kabinowego sobie dorobię. Oklejki oszklenia kabiny sobie podkleję wyrównując grubości.
Szablony kształtowania części dla mnie są nie potrzebne dlatego o nie nie pytałem (i tak części "wymagające" szablonów zrobię po swojemu). Swoją droga części K37 (oznaczone w wycinance jako K40) do których jest szczegółowa instrukcja kształtowania nie da się tak jak pokazano w tej instrukcji ukształtować bo się ich z zapasem kartonu nie wytnie ponieważ na arkuszu leżą blisko siebie. Ale to taka dygresja.
Moim zdaniem (tu podpowiedź dla innych modelarzy) lepiej ukształtować te elementy w rynienkę, a dla zachowania kształtu wkleić do środka pasek z tekturki o odpowiedniej długości i szerokości. Taki pasek wkleić tak około 1 [mm] wgłąb rynienki lub równo z rynienką ale wtedy wyoblić go dokładnie taką samą krzywizną jak segment kadłuba, do którego część K37 będzie przylegać.
Galerie:
Santa Maria, Bf-109 E4, Giepard, Hurricane, PZL P-50A, Alert 1777, Kościół Mariacki 1320, Po-2, Toryu, Vindicator, Ulkokalla, P-11c, Szczuka, K-3, Berbice, Corsair II, MIG-21, Iryda, Tomahawk IIB, Iskra, Spitfire Vb, Delta IV,
|