Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 4.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[SzS] Spitfire LF.IX (AH) - RAF'owskie deja-vu
#1
Witam w kolejnej relacji!

Temat Supermarine Spitfire LF.IX, pilot: Aleksander Klemens Gabszewicz. Najnowszy obecnie model wydawnictwa Andrzej Haliński. Podobny temat już przeze mnie wałkowany (stąd ten tytuł relacji), niestety w tamtym przypadku bez sukcesu jak na razie. Oczywiście poprzedni będzie kontynuowany, bo za dużo pracy włożyłem w Mk.II, ale jakoś ostatnimi czasy więcej rozpoczynam niż kończę, więc od razu nasuwają się słowa klasyka...mężczyznę poznać po tym jak kończy, a nie jak zaczyna.

Na ostatnim Przeciszowie napatrzyłem się na nieziemskie cuda w wykonaniu moich kolegów i zazdrość mnie złapała niesłychana. Po pierwsze, że wdrażają w życie produkty swojego talentu, a po drugie, że zgarniają tak wykwintne laury i nagrody od Łukasza Fuczka. Pełen wspomnianej zazdrości, już w poniedziałek kolejnego dnia, zasiadłem do klejenia modelu. Założenie proste! Coś nowego i świeżego, coś co w miarę znam i coś efektownego wizualnie. Wybór dla mnie prosty: nowy i świeży (niby kotlet, ale zupełnie inne opracowanie), to że znam to zrozumiałe z doświadczenia z Mk.II, no i efektowny, ze względu na kamo, pasy inwazyjne, bomby i zbiornik paliwa (opcja różowy majtowy totalnie nie dla mnie).
Tym optymistycznym akcentem przejdźmy do rzeczy. Model z założenia po najmniejszej linii oporu, bez malowania kabiny i z zamiarem poćwiczenia klejenia w standardzie. Jak wychodzi do tej pory? Jak zwykle.... Przy klejeniu opieram się na wyśmienitej czeskiej książce wydawnictwa WWP Spitfire LF.Mk.IX in detail. To tego modelu jest idealna, nie trzeba nic więcej. Także pora na fotki. Na początku wszystkie elementy sklejone zgodnie ze sztuką standardu (poza paroma przewodami i użytymi wręgami laserowymi z wydawnictwa). Do retuszu użyłem Pactra A117 oraz mieszanek farb Tempera. Jak widać zmianie uległ też kolor szary z wycinanki, na prawidłowy srebrny (aluminium).

[Obrazek: 1_zps8gboijb3.jpg]

[Obrazek: 2_zpssxobcj6z.jpg]

[Obrazek: 3_zps1ywvized.jpg]

[Obrazek: 4_zpsohydpzod.jpg]

[Obrazek: 5_zpsmdlpjstr.jpg]

Następnie dołożyłem kolejną dawkę przewodów oraz elementów, które na podstawie wspomnianej wyżej książki, zostały pominięte w modelu. W ten sposób miałem gotowy kokpit bez większej ingerencji w wycinankę.

[Obrazek: 6_zpszrxaebuu.jpg]

[Obrazek: 7_zpsi510toix.jpg]

[Obrazek: 8_zpseok0by5f.jpg]

[Obrazek: 9_zpsgzzc2ers.jpg]

[Obrazek: 10_zpsnszmgpvp.jpg]

Przed finalnym złożeniem biłem się z myślami czy zastosować wash na całości. Na mój gust to wszystko było zbyt czyste i "cukierkowe". Decyzja padła i wylałem płukankę na elementy. Niestety, w związku ze słabym treningiem, efekt był opłakany. Mój wash miał za dużo farby, zamalował wiele elementów i nie dawał się zmyć. Także kolejne kroki to były próby ratunku tego co zrobiłem wcześniej. Efekt poniżej. A dodatkowo są naciągi do sterowania i pasy firmy HGW. Pasy godne polecenia, jednak mają jeden minus. OSIOŁ, który je projektował w części naramiennej (dość widoczny element) zrobił nadruk o treści: na prawym "SOUREK" (co po naszemu oznacza moszna) a na lewym "IPMS LIBEREC SE NAJLEPSI", czeskie poczucie humoru, które pokazuje totalny brak profesjonalizmu i to że osoba która to wypuściła jest IDIOTĄ (kosztują ok 40zł, klamer jest na dwa komplety). 

[Obrazek: 11_zpsglobwma5.jpg]

[Obrazek: 12_zpsdufcbkqt.jpg]

[Obrazek: 13_zpshr2ift3h.jpg]

[Obrazek: 14_zpsgvsxdkwv.jpg]

[Obrazek: 15_zpsbtbg2rue.jpg]

[Obrazek: 16_zpsbw0nhcax.jpg]

Wash po ratunku nie wygląda najgorzej, a na pewno, nawet przy minimalnie zepsutym wash'u, efekt jest znacznie lepszy niż czysta wycinanka (zdanie subiektywne). Także całość po zainstalowaniu szkieletu dziobu, wygląda następująco.

[Obrazek: 17_zpspjehcmbg.jpg]

[Obrazek: 18_zpsayktcdfo.jpg]

[Obrazek: 19_zpsj6ixogt8.jpg]

[Obrazek: 20_zps1c0t1pmq.jpg]

W kolejnej odsłonie pewnie będzie kadłub. Zobaczymy!

PS Zdjęcia są wrzucone przez photobucket. Założyłem jak na razie konto darmowe, ale jestem w stanie wnosić opłaty, żeby mi to nie zginęło (tak jak w przypadku imageshack). Może mi ktoś wytłumaczyć co i jak jest z tym portalem? Dzięki!

Pozdrawiam!
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#2
Pierwszy się melduje w tej relacji  PDT_Armataz_01_36. Rowin, Kolektory wydechowe będziesz sam robił. ?
Drugie pytanie. Czy będziesz robił otwartą klapę w ogonie kadłuba. ?
Odpowiedz
#3
Miód dla oczu podglądam i się uczę ... Nareszcie relacja .
W budowie: ..... ..... ....
[b]Zbudowane

Roweromaniak : https://www.youtube.com/watch?v=jKyWii8RxqA
Odpowiedz
#4
Cieszę się, że znowu nadajesz  PDT_Armataz_01_34 Będę regularnie zaglądał, powodzenia  :wink:
Odpowiedz
#5
Nie martw się. Większość z nas ma zaczęte kilka modeli. Ja mam w tej chwili 5 Tongue :tank:
Odpowiedz
#6
Ogień! Tyle spitfire'owych relacji przewinęło się przez fora, że jedna kolejna nie powinna już wzbudzać emocji. A patrząc na takie zdjęcia i wykonanie tylko jedna myśl zaprząta mój umysł:

[Obrazek: comment_CPujNWAeKL93KtUL2JmunRuXGO2yTB4q.gif]
Odpowiedz
#7
No kabina super, a zazdrościć to my Tobie możemy. Mnie taka liczba drucików i zabawa z SG przeraża i dlatego moja V z rozgrzebanym silnikiem stoi odłogiem  :-[.  Co do pasów to napisy godne nazwy firmy Smile
Odpowiedz
#8
ciekawy retusz. czekam z niecierpliwością na kolejne zdjęcia

Odpowiedz
#9
(18-10-2015, 11:32)rowin link napisał(a): Pasy godne polecenia, jednak mają jeden minus. OSIOŁ, który je projektował w części naramiennej (dość widoczny element) zrobił nadruk o treści: na prawym "SOUREK" (co po naszemu oznacza moszna) a na lewym "IPMS LIBEREC SE NAJLEPSI", czeskie poczucie humoru, które pokazuje totalny brak profesjonalizmu i to że osoba która to wypuściła jest IDIOTĄ (kosztują ok 40zł, klamer jest na dwa komplety).
Dostałeś jakieś "specijal edition" i jeszcze nażekasz:-)Podejrzewam złośliwość drukarza albo pracownika- mam kilka i bez tego. A właściciel to całkiem poważny gość...trzeba było reklamować.
Dobrze że znowu nadajesz.
[Obrazek: papermodelart.jpg]
Odpowiedz
#10
Spita jeszcze nigdy nie sklejałem pomimo że to niby "must have", więc ostatnio także nabyłem sobie tę wycinankę i na przekór większości właśnie prosiaczek mnie najbardziej korci, obawiam się tylko tego wnętrza kabiny i moich zdolności. A po powyższych zdjęciach i pozbieraniu szczęki z podłogi widzę że jest czego się obawiać. Zastanawiam się czy ta detalizacja wnętrza nie jest przesadzona Big Grin Kibicuję i podglądam.
Odpowiedz
#11
Jestem zauroczony [Obrazek: k,ODQwNjkzOTQsNTExOTQwOTQ=,f,16_Dr_orig.gif]. Zostaję tutaj na dłużej...
Odpowiedz
#12
Ah Gajs dzięki za miłe komentarze! Mam nadzieję, że nie popadnę w samozachwyt od tych wszystkich miłych słów Smile Tak czy inaczej model klei się dalej, ale o efektach powiadomie w kolejnej aktualizacji. Mam nadzieję że dość szybko!
Vincent może i special edition, ale nie rajcuje mnie coś takiego. Tak czy inaczej wyślę zawiadomienie w tej sprawie do właściciela firmy. A jeżeli chodzi o reklamacje o było za późno, podczas klejenia się zorientowałem i tak już poszło dalej! Tak czy inaczej pasy godne polecenia, poza wspomnianym wcześniej napisem. Posiadam też inne produkty tej firmy i są naprawdę ok.
Technick, za 5 dni cisza wyborcza, więc z agitką musisz się mieć na baczności!
xoxcs kolektory będą z wycinanki, a żadne włazy czy inne drzwi eksploatacyjne nie będą otwierane.
Tak jak mówiłem, jak najbliżej standardu Smile

Raz jeszcze dziękuję za miłe komentarze i doping Smile
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#13
Ale napisy na pasach wygladaja jakby tam byly od zawsze. Pasują do takiej detalizacji. Wygląda rewelacyjnie!!!
Koniecznie wiecej i czesciejSmile
Odpowiedz
#14
Rowin! Byku! Cieszę się, że znowu nadajesz - jest dobrze Smile
Pozdrawiam PDT_Armataz_01_36
[Obrazek: baner-lista.gif]
[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
#15
Fajnie znów Cię zobaczyć w akcji. Twój "standard" standardowo wyznacza nowe standardy, ale o to właśnie chodzi. Będę tu często zaglądał, zwłaszcza że sam zaczynam zabawę z "prosiaczkiem".
Odpowiedz
#16
Panowie znów dobre słowo! Dlatego warto prowadzić relację Smile air_22 niestety mnie napisy o tej treści nie przekonują, wolałbym jakby tam było tak jak w techmodzie XYZXYZ itd no ale zamontowane i koniec Smile
Jacek trzymaj kciuki, może będzie dobrze! Wiesz jak to ze mną, różnie bywa Big Grin Meser prosiaczek? Lepiej wyglądają barwy poniżej, spójrz Smile

[Obrazek: 21_zpshjekpg02.jpg]

[Obrazek: 22_zpsh3lzmrhf.jpg]

[Obrazek: 23_zpscygdqpz3.jpg]

[Obrazek: 24_zpsrx992rhc.jpg]

Wychodzi, jak wychodzi. Zobaczymy co będzie dalej! Zapraszam do kolejnej aktualizacji, która na pewno nie będzie tak szybko jak ta Smile

Pozdrawiam!
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#17
(19-10-2015, 11:26)rowin link napisał(a): Meser prosiaczek? Lepiej wyglądają barwy poniżej, spójrz Smile

Zgadza się, prosiaczek ma być rozgrzewką, ale jakby nie patrzeć też "polski" bo zanim dostał swe radosne barwy, to wcześniej latał w 302 Dywizjonie.
Tempo masz niezłe, miałeś jakieś niespodzianki przy kadłubie ? Różne krążą plotki/informacje odnośnie kadłuba w Spicie.
Odpowiedz
#18
Piękne łączenia  :mil11:
Dobrze że ciebie nie korci zamalowaniem suchym pędzlem łączeń osłony silnika.
HGW, choć w spicie rozmiarowo są prawie idealne, to zastanawiam się czy zestaw pasów HGW P-40 będzie pasował do skali 1:33.
Jak ktoś sprawdzał taki zestaw to czekam na odpowiedź. Smile
Odpowiedz
#19
Nic mądrego nie napiszę, ale trudno się powstrzymać przed wyrażeniem zachwytów nad poziomem Twojej pracy.  :milbravo:

A o photobucketa się nie martw. Ja mam konto darmowe chyba od 5 lat  i jak dotąd nic jeszcze nie zniknęło.
Pozdrawiam.
Na macie: PZL P.11c. W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#20
A czego Cię, rowin, w konkursie jeszcze nie ma?
na macie: projekt X
Odpowiedz
#21
Raz jeszcze dzięki za miłe słowa. Zenek dopisałem się do konkursu. Trzeba będzie teraz mocniej spiąć poślady!
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#22
Miałem już nic nie wrzucać do czasu, aż skleję skrzydła, ale chciałbym Wam pokazać małe porównanie Mk.II i Mk.IX.

[Obrazek: 25_zps61jdvydy.jpg]

[Obrazek: 26_zpsxi0i68qw.jpg]

[Obrazek: 27_zpsthdtullm.jpg]

Pozdrawiam!
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#23
Jest różnica hehe.
Rowin, a co się dzieje z P-47. ?  Wink
Odpowiedz
#24
Masz talent. Modelarstwo na najwyższym poziomie! Aż miło popatrzeć.
Pozdrawiam!

Odpowiedz
#25
Pytanie kompletnego ignoranta w kwestii technik malarskich: wash... czy caponowałeś całą wycinankę przed sklejeniem ? Co z powierzchniami i krawędziami wręg, liniami cięć ? Jak je zabezpieczałeś przed wnikaniem farbki i zdeformowaniem elementów ?
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Supermarine Spitfire mk.Vb (AH) - słynny Donald Janka Zumbacha rowin 12 1,638 10-07-2019, 06:56
Ostatni post: rowin
  [R] Supermarine Spitfire mk.Ia.....druga ikona RAF rowin 61 19,437 30-06-2019, 07:52
Ostatni post: rowin
  [R] Supermarine Spitfire mk.XVIe (AH) - kroplowy Spit rowin 8 1,046 30-06-2019, 07:43
Ostatni post: rowin
  [R] Supermarine Spitfire mk.Vc (AH) - agresywny Vokes nad Maltą rowin 4 827 30-06-2019, 07:23
Ostatni post: rowin
  [G] Spitfire Vb - AH 1:33 Gonzo 10 1,806 01-02-2019, 06:40
Ostatni post: Cordel
  [R] Spitfire Ia KA 3/2010 Cordel 26 7,518 09-01-2017, 10:29
Ostatni post: Cordel
  Spitfire VIII Alexeyl 9 2,500 16-02-2016, 07:58
Ostatni post: qn
  [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] Przemek 12 4,496 21-09-2015, 09:45
Ostatni post: Raven
  Spitfire Mk Vb 1:33 A. Haliński 1/2005 - pierwszy w duecie Art 23 7,106 12-04-2015, 01:46
Ostatni post: Paweł O
  [R] Supermarine Spitfire Mk. Vb MM 3/2005 czyli radocha za 5 złotych Bartko28 45 10,514 29-03-2013, 10:01
Ostatni post: Bartko28

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości