Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
31-10-2015, 02:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2015, 03:00 przez karol1985.)
Witam,
Bosto na półce łapie kurz, więc trzeba ruszyć z nowym projektem.
Na matę trafił milicyjny bandyta
Model w opracowaniu p.Maciejczaka, według opisu wydaje się być nawet przyjemny w sklejaniu. Ubezpieczony doświadczeniem z Bosto, przejrzałem inne relacje z budowy Fiata i już tak kolorowo nie było :/ Oglądając samą wycinankę parę rzeczy mi się nie podoba i na pewno będę starał się w miarę moich możliwości "uplastycznić".
Na początku nie dużo:
- okładeczka:
- arkusze:
- i pierwsze cięcia:
Szykuje się trochę luźniejszych dni, także niebawem coś więcej.
Pozdrawiam,
Karol
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Witam.
Szkielecik złożony. O ile przód jest nawet spasowany, o tyle tył w ogóle Wręgę nr.9 musiałem przyciąć praktycznie o 1mm z każdej strony i ma szerzej rozmieszczone wycięcia na wręgi podłużne niż wręga nr.8
Autor opracowania, na połowie wręg zostawił czarne fragmenty, wnęki na koła. szkoda tylko że na połowie co i tak zmusiło mnie po malowania całej wnęki na jednolity kolor. Wyciąłem też obniżenia w podłodze, ale nie wiem czy było to dobre posunięcie. Wiem na pewno, że całe podwozie i tak będzie do malowania.
Fotki:
Czekam jeszcze na Fiata 125p. ze Świata z Kartonu ( w białych barwach ). Jak tylko dojdzie przesyłka zabieram się też za niego żeby porównać oba opracowania.
Do następnego spotkania.
Karol
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
To masz pierwszego kibica, chętnie zobaczę jak te Fiaty będą się sklejać. Czy ta wersja, zwłaszcza z milicji, powinna mieć czarne progi, a nie w kolorze nadwozia? Na czarno to one chyba były malowane we własnym zakresie, a nie fabrycznie?
Liczba postów: 323
Liczba wątków: 16
Dołączył: 01 2013
Ja także będę podglądał, ciekawi mnie taka podwójna relacja i to jak sobie poradzisz z tymi modelami. Życzę powodzenia
Liczba postów: 837
Liczba wątków: 47
Dołączył: 04 2011
O!
Popatrzę i ja, jak się to klei
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Witam,
Panowie dziękuję za doping. Oj przyda się, przyda.
przejrzałem interneta, oglądałem, czytałem faktycznie progi powinny być w kolorze nadwozia. Także myślę, że jest to wersja po pierwszej impregnacji progów przed nadchodzącą zimą
Zabrałem się za podłogę..... :mil1: o zgrozo. Wnęki były chyba projektowane do innego samochodu bo nic mi tu nie pasowało. Trzeba było rzeźbić. Wkleiłem też tunel środkowy, ale okazał się za krótki, także trzeba będzie co nie co dorobić. Szkoda tylko, że autor nie przewidział zapasu koloru w kształcie okładziny wewnątrz samochodu :/ Wklejenie cz.nr.: 16 ( ten trójkąt przed tunelem ) spowodował, że cały przód mi się niebezpiecznie uniósł Cała podłoga niby miała być sklejona na zakładkę, ale to znowu wnętrze by nie pasowało. Póki co to pod górkę jak z górki, ale brniemy dalej.
I kilka fotek:
P.s
Wciąż czekam na drugi model fiata więc póki co jeszcze bez porównań.
Pozdrawiam,
Karol
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
05-11-2015, 02:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2015, 02:15 przez camilllo.)
No tych i kolejnych bubli można się było spodziewać , niby jest sklejalny, ale niekoniecznie przypomina fiata, mi osobiście najbardziej nie podoba się tył, ale może da się z tym coś zrobić.
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Witam w kolejnej odsłonie.
camilllo - nie myślałem że tych "bubli" będzie aż tyle i aż takie :/ :/ :/
Syrenka przy Fiacie to model "cud" praktycznie bez problemów. Niestety fiat rzuca kłody pod nogi i to czasem wielkości amerykańskich sekwoi. Mam nadzieję że dobrnę do końca.
Ale do rzeczy. Udało mi się zmontować tylną kanapę, jeden fotel ( pasażera ) oraz coś tam podłubałem przy desce. Fotele w tym modelu to w ogóle ciekawa zagadka. Mają wyprofilowanie na tunel środkowy, ale mają też ściankę boczną siedziska od strony tunelu. Opis jedno, instrukcja drugie, rzeczywistość trzecie. Poza tym bardzo nie podobał mi się przewidziany przez autora sposób montażu foteli do podłogi ( na tzw. deskę ) z którego zrezygnowałem. Myślałem, że coś uda mi się dorobić wzorując się na zdjęciach z internetu, ale porzuciłem ten pomysł. Odnośnie reszty, nie było tak źle chociaż jak do tunelu , który jest półokrągły projektuje się płaską podstawę drążka skrzyni biegów???
Fotki:
Walczę dalej.....
Do następnego spotkania.
Pozdrawiam,
Karol
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
(09-11-2015, 01:35)karol1985 link napisał(a): Odnośnie reszty, nie było tak źle chociaż jak do tunelu , który jest półokrągły projektuje się płaską podstawę drążka skrzyni biegów???
Walczę dalej.....
Mimo wszystko najważniejsze to się nie poddawać , model jaki jest wiadomo, ale wierzę, że podobnie jak przy syrence taki i tutaj pokażesz fajny kawałek modelu. Szkoda tylko, że wydawcy dają przyzwolenie na robienie takich "cudów". O ile ktoś, kto już coś tam sklejał da sobie radę (o ile nerwy pozwolą), to ciekawe jak z tym ma sobie poradzić ktoś początkujący? Takie modele są bardzo dobre do zniechęcania do tego hobby. W tym kontekście jestem naprawdę ciekaw jak będzie się prezentować biały fiat. Potencjał tych polskich samochodów został tak zmarnowany jak Wiedźmina w filmie .
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Witajcie.
Można powiedzieć wnętrze ukończone. Dało się we znaki, ale z efektu końcowego jestem zadowolony. W stosunku do oryginalnych milicji brakuje mi tu jeszcze głośnika pod radiem ( taki duży biały ) no i gruszki z kablem w cb radiu ( jeszcze nad tym pomyślę ). Z kierownicą chyba trochę przekombinowałem, nie mniej jednak już tu zmieniać nic nie będę. Hamulec ręczny z wycinanki bardzo mi się nie podobał więc zrobiłem go po swojemu wzorując się na zdjęciach z internetu.
Fotki:
A teraz obiadek i do pracy... bo nie każdy ma wolne w święta państwowe :/
I zaczynam pracę na karoserią..... hmmmm ciekawe jak to będzie.
Pozdrawiam,
Karol
Liczba postów: 722
Liczba wątków: 11
Dołączył: 05 2009
Oparcia foteli przednich wkleiłeś do góry nogami,tzn. szeroki koniec powinien być przy siedzisku fotela a ten węższy przy zagłówku.
Pozdrawiam:
Paolo
Wysłane z mojego starego PC przy użyciu najzwyklejszej przeglądarki.
----------------------------------------------------------
Motto: Sklejam bo lubię a nie dlatego, że potrafię.
Złota Myśl: 1.Lepiej żeby mnie nienawidzili takim jakim jestem, niż kochali kogoś kim nigdy nie będę.
2. Nie mam konta na fejsie i o dziwo potrafię z tym żyć, tak więc nie możliwe stało się możliwe.
Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005
Ukończone:
P-40 Tomahawk MM 2/1977 1:50
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Paolo vanKossi - siedzenia wklejone są poprawnie ( tak zakłada wycinanka ). Może się tak wydawać z tego względu że profil boczny oparcia musiałem zrobić sam ( ten z wycinanki był za krótki i w ogóle nie pasował do oparcia ) w związku z czym wyszły one trochę inaczej niż normalnie. Ogólnie gdybym odpowiednio jeszcze wyprofilował wgłębienie w oparciu foteli może by się to tak w oczy nie rzucało. Ewentualnie profil boczny zrobiłem za prosty i z tyłu za bardzo wypukły ( oryginalny profil boczny był w kształcie rogala z zaokrąglnonymi krótszymi bokami ).
W każdym razie dziękuję za uwagę. Siedziałem jeszcze i przeglądałem zdjęcia wnętrz fiata. Także możliwe, że wykonam fotele raz jeszcze.
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Witam,
ostatnio bardzo mało czasu, a i tego co zostało więcej przeznaczam na dumanie nad modele niż czynne z nim działanie
dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie w temacie. Na prawdę się przydają
Póki co "wymęczyłem jedną stronę samochodu" + maskę. Oj będzie tu dużo pracy...
Patrząc na oryginał i to co oferowała wycinanka bardzo nie podobały mi się wyprofilowania nadkoli ( jak to inni pisali - wiejski tuning ). I tak postanowiłem, że wytłoczę nadkola z podstawy boku. Oczywiście robione już w "powietrzu+ na kolanie" i nie do końca jest idealnie, ale efekt jaki chciałem uzyskać jest zadowalający. Dodatkowo nie podobała mi się płaska ściana boczna i między poszycie zewnętrzne a wewnętrzne wstawiłem paski szer. 2mm dla uzyskania przestrzeni ( tym samym znalazło się miejsce na przetłoczenie wnęk na klamki ).
Zbieram moc na zabranie się za drugą stronę... Mam nadzieję, że do końca roku, zamknę karoserię.
Pozdrawiam,
Karol
Liczba postów: 1,943
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Niee, no teraz wygląda jak rasowy milicyjny radiowóz
Nadkola trochę klepane ale to z powodu udziału w wielu pościgach
Fajnie to wygląda...
Pozdrawiam
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Szanowni.
Z małym poślizgiem, ale w końcu otrzymałem wycinankę z ŚzK. Opracowanie całkiem inne od Answerowego.
Także póki co Answerowy Fiacior bedzie czekał, aż jego konkurent dojdzie do podobnego poziomu ( budowa karoserii ).
Na szybko okładeczka i kilka fotek tego co udało mi się zrobić do dzisiaj:
i małe porównanie złożonych szkielecików:
Także chętnych zapraszam do odwiedzania budowy równoległej/porównawczej obu Fiacików
Pozdrawiam,
Karol
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Kolejna odsłona budowy Fiacików.
Wyposażenie wnętrza na swoim miejscu. O ile części ŚzK są dobrze spasowane, nie trzeba specjalnie kombinować, o tyle wydruk siedzeń z połyskiem stanowi nie lada wyzwanie. Zagięcia szybko się łamią i wychodzą brzydkie białe linie od strony nadruku. Praktycznie każda krawędź do retuszu. Jak wyszło oceńcie sami. Dodatkowo tu akurat pokusiłem się o delikatne przetłoczenie na fotelach i kanapie. Mi efekt bardzo się podoba. Niestety dla kogoś kto pierwszy raz będzie brał się za sklejanie i wybierze to opracowanie może okazać się troszkę za trudne i zniechęcić do dalszej budowy ( to jednak moja własna opinia w tym temacie, mogę się mylić ).
Niestety, nie kupuję montażu koła kierownicy. Według wycinanki i instrukcji wychodzi na to, że kierownice przylepiamy do deski prostopadle. Wyglądało by to jak kierownica w jakimś autobusie czy samochodzie ciężarowym ( tak mi się kojarzy ). Poza tym drążek kierownicy mógłby być dłuższy (do ścianki ), a w desce wystarczyło by zrobić wyżłobienie/wgłębienie na ten drążek.
Opinię na temat jakości oraz wyposażenia obu wnętrz pozostawiam do oceny po obejrzeniu zdjęć:
Życzę Wszystkim miłej niedzieli Mikołajkowej
Do następnego spotkania.
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Nie wyobrażam sobie, żebyś nie poprawił tych przednich siedzeń w Answer'owym modelu. Wyglądają komicznie, przecież ktoś kto miałby zasiąść z takim fotelu będzie miał kierownicę w środku klatki piersiowej... Zgadzam się z Paolo, że oparcia są przyklejone odwrotnie. Nawet jak rysunek montażowy pokazuje inaczej trzeba kierować się logiką, czyli szerszy koniec na dole, nie ma bata... Kierownica zdecydowanie wiarygodniejsza w SzK, nie widzę dokładnie, ale lepiej byłoby ją zrobić z cienkiego drutu w izolacji (tak, jak masz chyba w tym pierwszym).
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Kilminister, Paolo vanKossi - przyznaję racje. Faktycznie siedzenia w tym ułożeniu nie wyglądały za dobrze. Przeklejone
Kierownicę jeszcze poprawię.
Liczba postów: 729
Liczba wątków: 48
Dołączył: 03 2007
Wydaje mi się tez ze zagłówki są za szerokie.
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwycięstwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"
Krytykować może każdy głupiec. I wielu z nich tak robi.
Liczba postów: 255
Liczba wątków: 7
Dołączył: 11 2014
Deska rozdzielcza też jest nie bardzo, zwłaszcza schowek. Oryginał nie jest taki szeroki i poziomy. Do tego kolor deski. Chyba były tylko czarne.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
(10-12-2015, 09:55)fotogrimes link napisał(a): Deska rozdzielcza też jest nie bardzo, zwłaszcza schowek. Oryginał nie jest taki szeroki i poziomy. Do tego kolor deski. Chyba były tylko czarne. Deska była raczej takiej szerokości, w desce było jeszcze radio i opcjonalny obrotomierz. Pozioma, fakt nie była. Co do koloru to była szara, wpadającą w czerń.
a zagłówki fakt zdecydowanie za szerokie. We wczesnej wersji nie było ich wcale.
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Witam Wszystkich w Nowym Roku.
Dziękuje za cenne uwagi na temat budowy Fiacików. Część rzeczy poprawiłem, cześć dopiero poprawię ( niestety końcówka roku to zawsze u mnie brak czasu na sklejanie :/ :/ ).
Nie ukrywam też, że Answerowy Fiat daję się bardziej we znaki niż myślałem i tak jak przy Syrence potrzebna była chwilowa separacja.
Na dzień dzisiejszy bez porównań staram się zamknąć (w miarę względnie ) karoserię Fiata z Answera. A nie jest to takie proste. Tak jak w innych relacjach, tył jest zdecydowanie za wąski, ale żeby móc się nim zająć wziąłem się za dach..... Tydzień przymierzania, Tydzień patrzenia , znowu tydzień przymierzania....
efekty poniżej.
Pozdrawiamy z topniejącego już Wałbrzycha ( ale jeszcze w scenerii zimowej ) razem z córką
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Ale ta obramówka przedniej szyby ? Dziwnie i nienaturalnie to wygląda...
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
Muszę przyznać, że i tak wyrzeźbiłeś ten dach nieźle. Sylwetka jest taka jak powinna, jedynie przyłączę się do Kilminstera w sprawie uszczelki szyby, autor trochę za grubo poszedł . Ciekawe jak teraz zejdzie się tył, pewnie też niezła gimnastyka będzie. Niemniej trzymam kciuki za szczęśliwy finisz!
Liczba postów: 329
Liczba wątków: 34
Dołączył: 06 2014
Dziękuję za uwagi.
Panowie, robiłem co się dało, żeby uratować przód. Najbardziej bałem się cięcia już posklejanych części.
Wydaje mi się że jest lepiej.
Niedoskonałości łączenia szyby z maską będę się starał zakamuflować wycieraczkami
Pozdrawiam przy niedzieli ( u mnie pracująca :/ ).
|