Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motocykl SHL M04 1:17
#1
Witam.
Motocykl ten zakupiłem i przeskalowałem do swojej skali. Jako pierwszy, inne robiłem z planów/rysunków teoretycznych umieszczonych w sieci, Zacząłem model niedawno, tylko nie było okazji do was dołączyć. Choć często zerkałem i uczyłem się od was nowinek. Zapraszam wszystkich ciekawych i mile widzianych krytyków modelarskich :-)

motocykl w realu.
[Obrazek: ba90d6c7d3ddf3e7med.jpg]

Na pierwszy plan poszła rama motocykla, zawsze od tego zaczynam.
Następnie bak , tłumik wydechu i skrzynka narzędziowa, rura wydechowa jak widać na razie  z papieru nie jest, ale w dalszym etapie chcę ją zastąpić
[Obrazek: 678aecda4edfe94amed.jpg]


Odpowiedz
#2
Kilka następnych części, które pomalowałem lakierem poliuretanowym
[Obrazek: 245a939bd8b52eacmed.jpg]

Koła
Pierwszym etapem było odrysowanie kół na papier, używam wyłącznie preszpanu do tego celu , z związku gdy mam możliwość dostępu do różnych rodzaji papieru, dobieram sobie nawet kolor. Przyklejam krążki do siebie i zaczynam toczyć.

  [Obrazek: 8698c49b4c771b15med.jpg]
[Obrazek: ef738e3d46766bccmed.jpg]

po tym etapie przyszedł czas na bieżnik i bębny kół
[Obrazek: 11e9c3ad60e729c9med.jpg]
Odpowiedz
#3
Nieźle to maleństwo wygląda, powodzenia w dalszych pracach.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
#4
  Mój pierwszy motocykl!
  Miałem jednak trochę inną wersję - przedni widelec był od WFM-ki, czyli nowsza wersja tej poczciwej maszynki.
  Pomimo braku amortyzacji tylnego koła jeździło się bardzo wygodnie - szerokie siodło na sprężynach świetnie spełniało swoją rolę.
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#5
Dołączam do oglądających  PDT_Armataz_01_34!
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg] [Obrazek: logo-ismr-gray.png]
Odpowiedz
#6
Kurcze Zbyszku normalnie Ci zazdraszam... SHL M04, Junak, M11, każdego z nich chciałbym u siebie... Powiedz że jeszcze MZ250 Jaskółkę miałeś albo Pannonię z podczepionym MiGiem to będzie przegiecie. Nie, przegięcie będzie jak powiesz że Sokoła 1000 miałeś :-)

Ipr - tez zbiornik nie powinien być bardziej smukły z tyłu?

[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#7
  Na przestrzeni około dwudziestu lat miałem kilka motorów: - wspomnianą staroświecką SHL-kę, WFM-kę, WSK, Jawę 250, Junaka i SHL 175 (trzybiegową). MZ-ki oraz Sokoła nie posiadałem, chociaż miałem okazję przejechania się na nich. Jeździłem również na M-72, DKW-100, BMW (jednocylindrowym!), a także na dwucylindrowym dwusuwie o układzie bokser - motocyklu IFA. Niedościgłym marzeniem moim był Simson AVO. Miałem okazję dosiadać również crossowej odmiany Junaka i crossowej Jawy 125 CZ. I jeszcze prę innych typów - nie pamiętam już jakich, zdaje się, AJS, Triumph, no, i Pannonii, którą jeździł mój bliski sąsiad. Pannonia rzeczywiście miała piękny kosz z dziobem stylizowanym na odrzutowiec. Ino, że to bydlę, chociaż miało pojemność tylko 250 ccm paliło jak smok, więc sąsiad pozbył się tego wampira dosyć prędko, zmieniając go na Jawę.
  Sąsiedzi, w zamian za czyszczenie ich maszyn dawali mi od czasu do czasu pojeździć na tych czyszczonych maszynach: - pierwsze jazdy odbywałem mając około 10 lat, a, że nogami z siodła do ziemi nie sięgałem, więc aby po zatrzymaniu się nie przewrócić, podjeżdżałem pod płot i opierałem się o niego.
  Na okładce jednego z numerów kwartalnika "30 DNI" jest moje zdjęcie z 1957, czy 1958 roku na motocyklu WFM. Kaski wówczas nie obowiązywały; byłem w ówczesnej szkolnej czapce.
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#8
Znalazłem:
[Obrazek: foty_ZbiG_jpg_300x300_q85.jpg]
Kciół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród winien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród.
Tadeusz Kościuszko (1746?1817)  generał, bohater  Stanów Zjednoczonych

Odpowiedz
#9
I młody ZBiG na orginalnej SHL-ce 04
[Obrazek: SHL_ZbiG_jpg_300x300_q85.jpg]
Kciół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród winien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród.
Tadeusz Kościuszko (1746?1817)  generał, bohater  Stanów Zjednoczonych

Odpowiedz
#10
  Taaaa... - jestem nieco zaskoczony oglądając tu i teraz te zdjęcia. I - nie wiem, czy akurat tutaj one pasują...
  Aliści, skoro już są - to pierwsze zdjęcie, na WFM ukazuje, iż rzeczywiście nogami z siodła do ziemi wówczas jeszcze nie sięgałem - dlatego motor stoi na podnóżku. Daję jednak uroczyste słowo, iż już wówczas na tym motorku jeździłem.
  Zdjęcie drugie - to SHL-ka ze zdjętym profilaktycznie reflektorem, który niezawodnie potłukłby się w "drobne kaszkie" podczas jazdy po okolicznych wzniesieniach, a szczególnie - na terenie starej, nieczynnej żwirowni. Na tylnym kole widoczna opona crossowa, coby po bardziej stromych stokach jakieś minimum przyczepności zachować. Eksperymentowałem również z doborem przełożeń - samodzielnie dorabiałem zębatki łańcuchowe o różnych ilościach zębów.
  SHL-ka spisywała się nader dzielnie: nie było góry, pod którą by nie podjechała! Skoki jednakowoż należało wykonywać bardzo ostrożnie i lądować raczej jeszcze na pochyłości, albowiem przy zbyt twardym lądowaniu tylne koło ulegało deformacji, nawet w znacznym stopniu.
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#11
Taki mały wtręt wspomnieniowy uczyniłem.Mam nadzieję że autorowi relacji nie przeszkadza.
Kciół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród winien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród.
Tadeusz Kościuszko (1746?1817)  generał, bohater  Stanów Zjednoczonych

Odpowiedz
#12
łosiu dzięki nie zauważyłem poprawimy.
Fotki wrzucę za 2 dni , zmieniła się koncepcja i pomalowany będzie na czerwono, została druga warstwa.
Co do motocykli to jestem fanem starych maszyn, nawet zakupiłem na początku lata Dniepra MT9
i zacząłem takiego nawet sklejać, ale poległem na silniku i muszę poczekać jak trochę wprawy nabiorę.
Koła też wydały mi się toporne, ale nie będę już ich zmieniał. 
[Obrazek: c22c812362c2b252med.jpg]
Odpowiedz
#13
Witam po dłuższej przerwie, codzienność nie pozwalała mi skupić się na hobby.
Ale wracając do prac, po etapie wykonania opon i bębnów przyszedł czas na  felgi i szprychy.

felgi wykonane z dwóch obręczy, obwód zmniejszony o 2mm po nakłuciu otworów rozszerza się obręcz.
[Obrazek: e320f714f3a73af9med.jpg]
szprychy i wklejanie.
[Obrazek: 657a4c509d66ea82med.jpg]
[Obrazek: f1d776a2b39e49b4med.jpg]
po wklejeniu szprych i wstępnym malowaniu
[Obrazek: a44e6ba03b8443aemed.jpg]
a tu tak wizualnie jak będzie wyglądał w całości, opony po przemalowaniu na czarny mat, będą wklejone felgi na gotowo, teraz tylko przymiarka. łosiu zbiornik nie mogę odkształcić, planuję go zrobić jeszcze raz. Błotniki są krzywe ale próbowałem je wyprostować i się da.
[Obrazek: 6704f7f501552ba0med.jpg]
[Obrazek: afcfa4bdc1bf253amed.jpg]
[Obrazek: 87e00f5ab0d8f19emed.jpg]
W między czasie na czekanie za farbami, zajęłam się kierownicą
[Obrazek: 274c7a7d1c6561a8med.jpg]

Odpowiedz
#14
Witam po dłuższej przerwie, zabrakło czasu na przyjemności.
Ale prace posuwają się i model prawie ukończony.
zostały tylko drobiazgi.  
[Obrazek: 2c37197c8a67ed31med.jpg]
[Obrazek: 8f51158522ebf5c6med.jpg]
[Obrazek: 8f51158522ebf5c6med.jpg]
[Obrazek: 63ccc47a60f766f9med.jpg]
[Obrazek: 2429288d116c456bmed.jpg]
[Obrazek: 3cf1c89aeeefb5ecmed.jpg]
Odpowiedz
#15
Widać, że robisz to z najprawdziwszej pasji. Trzymam kciuki, oby tak dalej!
Odpowiedz
#16
Ładny motocykl, model ekstra. Marzy mi się taki prawdziwy.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Polski motocykl SFM Junak M07/M10 - projekt własny - skala 1:9. mariusz30003 24 17,306 25-09-2013, 03:07
Ostatni post: camilllo

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości