Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak wyciągnąć całą radochę z półgąsienicówki
#26
Owszem na pewno nie ilość arkuszy tylko   złożoność  elementów. W sumie duperelki  dodają modelowi "życia" . Cały problem polega jedynie na  ich sklejalności  (tzn aby modelarz mógł to swoimi paluchami skleić bez większego problemu ze złożeniem poszczególnych części)
Jeśli chodzi o szybę to akurat jest bardzo proste Big Grin
Odpowiedz
#27
Jak najbardziej, siła tkwi w detalach, im więcej tym lepiej. Przynajmniej takie jest moje skromne zdanie Smile. Mi osobiście najlepiej się skleja modele starych maszyn, bo w rzeczywistości były proste, a co za tym idzie mogą mieć sporo duperelków odwzorowanych w modelu Smile.
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg] [Obrazek: logo-ismr-gray.png]
Odpowiedz
#28
(18-02-2016, 02:50)camilllo napisał(a): Jak najbardziej, siła tkwi w detalach, im więcej tym lepiej. .... najlepiej się skleja modele starych maszyn, bo w rzeczywistości były proste, a co za tym idzie mogą mieć sporo duperelków odwzorowanych w modelu Smile.

Dokładnie tak! a co za tym idzie  są one bardzo często proste w swej bryle. Oczywiście nie dotyczy to francuskich sprzetów bo ini mają jakąś taką narodowe upodobanie do przekombinowania  kształtów (skądinąd  czasem bardzo fajnych)
Odpowiedz
#29
Na razie  męczę karoserię - chłodnica vol.3

[Obrazek: clodnica3_zpsjpzxrczq.jpg]

już blisko coraz bliżej Big Grin
Odpowiedz
#30
(18-02-2016, 03:07)radett napisał(a): Dokładnie tak! a co za tym idzie  są one bardzo często proste w swej bryle. Oczywiście nie dotyczy to francuskich sprzetów bo ini mają jakąś taką narodowe upodobanie do przekombinowania  kształtów (skądinąd  czasem bardzo fajnych)

A no, mieli tak przed wojną, chociaż wtedy głównie z pojazdami wojskowymi, a potem przerzucili się na cywilne Smile.
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg] [Obrazek: logo-ismr-gray.png]
Odpowiedz
#31
(19-02-2016, 03:40)camilllo napisał(a): A no, mieli tak przed wojną, chociaż wtedy głównie z pojazdami wojskowymi, a potem przerzucili się na cywilne Smile.

Nie tylko z wojskowymi  , w cywilnych też sporo takich rozwiązań było Big Grin
Odpowiedz
#32
Prace  idą dalej, tym razem jako odskok od pracy nad ciągnikiem,  pod nóż poszła armatka - będzie to nasza poczciwa schneiderka.
Po przyjrzeniu się  dotychczas wydanej  stwierdziłem że nie odpowiada ona  temu co powinno być i trzeba było zacząć prace od zera Dodgy .

Tutaj chcę przekazać wielkie podziękowania dla kolegi Japończyka, dzięki któremu  uzyskałem odpowiedni materiał ikonograficzny pozwalający na  właściwsze opracowanie modelu.
Tak więc docelowo będzie ciągnik z działem  co by za pusto nie było  Big Grin

Na początek sklejone łoże, oczywiście jeszcze nie kompletne:
[Obrazek: SAM_1570_zpsfrxj8luu.jpg]
 
[Obrazek: SAM_1571_zps695uakf4.jpg]

no i widok od spodu  - widoczna jest zasadnicza różnica między tym co dotąd wydane a tym jak powinno docelowo wyglądać
[Obrazek: loze%20spod_zpslvtiss3i.jpg]
Odpowiedz
#33
jak powiadają : "do trzech razy sztuka a czwarty prawdziwy"
 Tym razem chłodnica w odsłonie czwartej i ostatniej tak juz zostanie.

[Obrazek: chlodnica%204ost_zpsrfrn5xsw.jpg]

Mogę więc przystępować do  dalszej zabawy z karoserią
Odpowiedz
#34
Jeśli ten projekt nie zostanie wydany to będę Cię po nocach straszył!!!
Odpowiedz
#35
(23-02-2016, 09:30)Lesio73 napisał(a): Jeśli ten projekt nie zostanie wydany to będę Cię po nocach straszył!!!

A dlaczegóż to ? Huh
Odpowiedz
#36
Bo go chcę mieć!!!
Odpowiedz
#37
(23-02-2016, 01:42)Lesio73 napisał(a): Bo go chcę mieć!!!

Heh to dlatego masz mnie straszyć ? Big Grin
 Co do "mania"  to zawsze można sie  dogadać Wink
Odpowiedz
#38
gadu gadu a  praca się posuwa....
Tym razem całe rusztowanie mechanizmu hamulca armaty
[Obrazek: SAM_1572_zpspkorqgxy.jpg]
Odpowiedz
#39
Pięknie to wygląda. 

Podziwiam dociekliwość. Ja sobie też Schneidera swego czasu w MWP obfotografowałem, ale nie od spodu, toteż mój model ma ten zasadniczy błąd merytoryczny.
Obserwuję dalej. Smile
Na macie:  Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#40
(23-02-2016, 07:32)Piotreq napisał(a): Pięknie to wygląda. 

Podziwiam dociekliwość. Ja sobie też Schneidera swego czasu w MWP obfotografowałem,
Ten w MWP jest niestety miejscami wybrakowany  ale ma ta zaletę że jest niejako "pod ręką" więc jako uzupełnienie wiedzy o armatce  jest idealny.  Podziwiam Twojego schneiderka , wyciągnąłeś z prostej wycinanki max co można wyciągnąć. Mi  na pewno nie uda sie mojej tak pięknie pomalować Sad
Odpowiedz
#41
Lecim dalej z tematem
skończone koła oraz  poklejona wstępnie lufa
[Obrazek: SAM_1569_zpsstvxbfa9.jpg]

[/url][url=http://s987.photobucket.com/user/radett_2010/media/SAM_1573_zps5wboefzc.jpg.html][Obrazek: SAM_1573_zps5wboefzc.jpg]
Odpowiedz
#42
Lufa armaty świetna. Koła również, ale mógłbyś trochę oszlifować szprychy, bo przecież nie miały prostokątnego przekroju, lecz owalny. Taka wersja jest dobra w ortodoksyjnym standardzie, ale przecież Ty to pomalujesz...

P. S. Coraz bardziej ślinię się, żeby mieć ten model, gdy zostanie wydany.
P. S. 2. Do armaty przydałby się jeszcze przodek...
Na macie:  Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#43
Widzisz Radziu! Ja wiedziałem, że za mną przyjdzie Ten, któremu nie jesten godzien mieszać farbek do retuszu i też będzie molestował Cię o wydanie tego modelu drukiem!!!
A taki przodek to ważna rzecz, nawet ważniejsza od zadka Smile
Odpowiedz
#44
Wink 
Odpowiadam na szybkiego :
  co do  przodka  - w artylerii motorowej w przypadku tej armaty nie był używany. Używany był jaszcz , czyli  wózek na amunicję tyle że  nie był on w zestawie razem z armatą tzn był holowany oddzielnym ciągnikiem, a to oznacza że czyli  robiąc model  całości  trzeba by  zbudować dwa ciągniki. Sam jaszcz można opracować. Smile 
Co do kół to twoje oszlifowane bardzo mi się podobały.
Na razie nie  szlifowałem  ich, gdyż chcę na koniec wykonac zdjęcie całego zestawu bez malowania.  Nie wiem czy potem też będzie mi sie chciało  to szlifować lub zestrugać ponieważ  na szczęście wygląda na to że nie wszystkie armaty  miały takie zeszlifowane  szprychy (tutaj chyba Allach, Wikakocha i inne Mzimu  czuwają nad moją robocizną abym się nie przepracowałBig Grin  )
[Obrazek: _57_copy819.jpg]
Odpowiedz
#45
(26-02-2016, 09:26)radett napisał(a): Odpowiadam na szybkiego :
  co do  przodka  - w artylerii motorowej w przypadku tej armaty nie był używany. Używany był jaszcz , czyli  wózek na amunicję tyle że  nie był on w zestawie razem z armatą tzn był holowany oddzielnym ciągnikiem, a to oznacza że  czyli  robiąc model  całości  trzeba by  zbudować dwa ciągniki. Sam jaszcz można opracować. Smile 

To jak trzeba będzie to się zrobi dwa Big Grin, byle były wydane, bo skalpel czeka Smile.
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg] [Obrazek: logo-ismr-gray.png]
Odpowiedz
#46
(26-02-2016, 10:42)camilllo napisał(a): To jak trzeba będzie to się zrobi dwa Big Grin, byle były wydane, bo skalpel czeka Smile.

Ha ha zmuszasz mnie  do  opracowania jeszcze jaszcza  :Tongue Obaczymy , najpierw  muszę dokończyć zestaw podstawowy  czyli ciągnik z armatą
Odpowiedz
#47
Jako że czasy teraz  takie że  trzeba mieć jakieś haki  to ja tak  lajtowo dzisiaj Big Grin
[Obrazek: hak_zpsfozbumss.jpg]
Odpowiedz
#48
Laweta otrzymała hamulec oraz  elementy mechanizmu kierunkowego oraz podniesieniowego i jest   w sumie poskładana do kupy :
[Obrazek: SAM_1577_zpsgibvqbkg.jpg]
[Obrazek: SAM_1578_zpskdzpluno.jpg]


Tym samym armata jest już na ukończeniu, została płyta  i wykończenia lufy.
Tymczasem nadal prace trwają przy  masce  silnika oraz błotnikach. Sklejają się też gąski, które mają sporo drobnych elementów przez co są żmudną dłubaniną Confused
Odpowiedz
#49
postępu prac ciąg dalszy, karoseria:
[Obrazek: SAM_1581_zpsvnbmkkpw.jpg]
[Obrazek: SAM_1582_zpstcsjn71s.jpg]
 razem z maską silnika ( zachciało mi się robić ją otwieraną ..... Sad 
[Obrazek: SAM_1584_zps7ocjjulu.jpg]
a tak złożeniowo to będzie wygladać....
[Obrazek: SAM_1585_zpsp3bzmgc3.jpg]
Odpowiedz
#50
kolejny update:
 błotniczki
[Obrazek: SAM_1588_zpsivn60xxz.jpg]
wstępna przymiarka wskazuje że  spasowanie jest ok Wink
 Listki (może na zdjęciu nie bardzo widać)  pociągnąłem  dodatkowo cyjanoglutem co by je  na okrągło podszlifować. ( jakoś nie lubię gdy coś co ma być docelowo okrągłe  jest  kanciaste a takie będzie zawsze przy sklejaniu z listków niestety )
 Ponieważ model będzie docelowo malowany  więc to jest jedyny sposób aby  odtworzyć  tłoczone powierzchnie , których  w tej francuskiej konstrukcji jest bardzo dużo  Confused
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Wink [R] Bussard i cała jego banda [1:400][JSC] żółtodziób 1 220 26-03-2024, 11:36
Ostatni post: jagdtiger2
  [R\ wkońcu cała G] Wz.34 x2 by GEKO members ReVan_1991 86 26,824 06-01-2012, 10:29
Ostatni post: Roland

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości