Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chińskie Muzeum Lotnictwa
#1
A więc byłem tutaj i spędziłem cały dzień. Oprócz samolotów jest też trochę broni pancernej pośrednio związanej z lotnictwem- działa przeciwlotnicze, radary czy pociski ziemia-powietrze. A tak to cała masa samolotów. Niestety ale nie było mnie w części hangarowej wykutej w skale- zamknięte :Sad Ale to dobry pretekst aby tam wrócić a jest do czego.
Opis Muzeum za Wikipedią:
Muzeum zostało otwarte 11 listopada 1989 roku w 40. rocznicę powstania wojskowego lotnictwa Chin. Eksponaty prezentowana są na wolnym powietrzu na pasach startowych i drogach kołowania oraz w wykutym w górze Datang Shan (大汤山) schronie o długości 580 metrów i szerokości 40 metrów. Pierwotnie schron oraz pasy startowe był częścią bazy lotniczej Shahe, która została zaadaptowana do pełnienia funkcji muzealnych. Wśród eksponatów znajdują się samoloty prezentujące różne okresy z historii lotnictwa. Są maszyny z pionierskich czasów budowy samolotów, wśród nich konstrukcja pioniera chińskiego lotnictwa Feng Ru, FR-2 (Feng Ry Nr.2). Samoloty z okresu II wojny światowej, wśród nich amerykański North American P-51 Mustang, japoński samolot szkolny Tachikawa Ki-55, który wraz z innymi został przejęty przez Chińczyków w 1945 roku i używany do szkolenia pilotów do 1953 roku oraz bombowiec Kawasaki Ki-48. Interesująco prezentowany jest brytyjski De Havilland Mosquito, którego skrzydła zostały pozbawione pokrycia aby lepiej pokazać wewnętrzną konstrukcję płata. Efektownie prezentuje się również kopia radzieckiego myśliwca I-16. Najliczniej prezentowane są powojenne konstrukcje, radzieckie Ła-9, Ła-11, MiG-9, Jak-17. Bohaterowie wojny w Korei MiG-15 i MiG-15bis (wśród nich pokazywany jest MiG-15 bis, na którym latał biorący udziała w walkach, chiński as myśliwski Wang Hai z 9 zestrzeleniami na swoim koncie) oraz będący darem Pakistanu North American F-86 Sabre. Kolejnym darem jest szkolno treningowy Percival Provost podarowany przez rząd Zimbabwe oraz najnowszy "prezent", Lockheed F-104 Starfighter włoskich sił powietrznych przekazany w 2001 roku. Prezentowane są również maszyny pozyskane zdecydowanie bardziej niepokojowymi metodami, zdobycze wojenne z Wietnamu Bell UH-1 Huey i North American T-28 Trojan, szczątki zestrzelonego Northrop F-5 Freedom Fighter należącego do Republiki Chińskiej jak również pozostałości po bezzałogowym aparacie latającym Lockheed D-21, przy użyciu którego na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego wieku amerykanie usiłowali spenetrować chiński poligon atomowy położony w pobliżu jeziora Lob-nor. Do najciekawszych eksponatów zaliczane są powojenne samoloty chińskiej konstrukcji. Wśród nich pokazywane są miejscowe modernizacje radzieckich MiG-15 czyli samoloty J-2, J-3, JJ-2 i JJ-3. Shenyang J-5 będący zmodernizowaną kopią MiG-17. Chińskie klony MiG-19 czyli Shenyang J-6 i jego wersja rozwojowa Nanchang Q-5. Chengdu J-7 i Shenyang J-8 czyli chińska wersja radzieckiego myśliwca MiG-21. Pokazywane są również samoloty transportowe, wśród których nie mogło zabraknąć chińskiej wersji popularnego An-2 czyli Nanchang Y-5 i jego wersji rozwojowych. Są również An-12 i An-24 oraz będące już wytworem rodzimej myśli konstruktorskiej Harbin Y-11 i Harbin Y-12. Pasażerskie Tu-124, Convair CV-240, Douglas DC-8, Ił-62, Ił-12, Ił-18, Li-2 oraz osobisty samolot przywódcy Chin Mao Zedonga, Ił-14. Amerykańskie Curtiss C-46 Commando i Douglas C-47 Skytrain. Wśród prezentowanych samolotów bombowych wyróżnia się Tu-4. Radziecki bombowiec strategiczny będący kopią amerykańskiego bombowca Boeing B-29 Superfortress. Około 10 samolotów Tu-4 zostało podarowanych Chinom przez Józefa Stalina z okazji jego 60. urodzin. W chińskich samolotach wymieniono silniki tłokowe zastępując je silnikami turbośmigłowymi. Jeden z eksponowanych Tu-4, oznaczony jako Shaanxi KJ-1, na kadłubie ma zamontowaną antenę i pełnił funkcję latającego stanowiska lotniczego systemu ostrzegania i kontroli. Oglądać można również bombowce Ił-28, Tu-2 oraz nadal używany w siłach powietrznych Xi’an H-6 czyli Tu-16 chińskiej produkcji. Qing-6 czyli chińska kopia radzieckiej łodzi latającej Be-6 prezentowana jest na specjalnie do tego celu wybudowanej platformie na sztucznym jeziorze. Po za samolotami w zbiorach muzeum znajdują się również śmigłowce. Są to chińskie wersję radzieckich Mi-4 czyli Harbin Z-5 i jego wersja rozwojowa Z-6, Mi-8 oraz szturmowy Mi-24. W sumie w muzeum prezentowanych jest ponad 200 samolotów i śmigłowców oraz silników lotniczych. Do dyspozycji zwiedzających przeznaczone są również bary i restaurację oraz sklep z pamiątkami z pobytu w muzeum.

Krótki opis przed wejściem i link do galerii w "wiaderku ze zdjęciami". Zdjęć jest 360 i nic z nimi nie obrabiałem. Część miała tabliczki, które są najczęściej przed samolotem (z małymi wyjątkami). Zapraszam do oglądania.
[Obrazek: P1280348_zpsgff5nfst.jpg]

Link do slajdowiska
http://s1065.photobucket.com/user/lukaso...n%20Museum
Odpowiedz
#2
Czy ja dobrze widziałem wrak SR-71??
Muzeum widzę imponujące! A aleja migów całkiem jak w Krakowie Wink

I niestety jak we wszystkich pokomunistycznych muzeach widać rdzę i pajęczyny. Chyba, że trafiłeś gdzieś w zakamarki nie dla turystów...
No i ten P-51 - chyba model Wink  ?

Ale ogólnie to fajną wycieczkę miałeś Smile

Pozdrawiam
Odpowiedz
#3
To nie kos, to ta zestrzelona bezzałogowa stacja lockheed D-21 - eksponowali je jak najświętsze relikwie.
A mustang najprawdziwszy, podobnie jak te pomarańczowe kawasaki obok niego.

Pajęczyny były tylko przy tych wrakach- które pochowali w najdalsze kąty i chyba ze 20 minut do tych starych antków lazłem. A pozostałe odpucowane, lub remontowane. Że o tych samolotach Mao na początku nie wspomnę.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Bristol F.2B Fighter w Muzeum Lotnictwa Bizon 1 3,370 14-09-2014, 09:14
Ostatni post: Lukee
  Kilka ciekawostek na temat sowieckiego lotnictwa myśliwskiego Dombeer 4 6,302 28-12-2010, 10:32
Ostatni post: Dombeer
  Samoloty i śmigłowce z Muzeum Wojska Polskiego, 18.05 grzechu 0 3,348 07-06-2008, 11:03
Ostatni post: grzechu

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości