Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja/Galeria] Jak 9 P - Fly Model nr 111 skala 1:33
#1
Jako że dawno :mrgreen:  nic nie relacjonowałem na forum chciałbym zaprezentować nową świecką tradycję czyli zwiastun :mrgreen: .
Jest to zwiastun mojej nowej relacji jaką mam zamiar przeprowadzić.
Mam nadzieję że Wam się ta nowa świecka tradycja spodoba i będzie miała naśladowców :grin: .
Co będzie sklejane tym razem? Zgadnijcie.

Na początku dodam tylko, że będzie to mój pierwszy model sklejany BCG z zaimpregnowanej lakierem wycinanki. A teraz pora na parę zdjęć.
Nieład ogólny :mrgreen:
[Obrazek: e2db4228091a34b8m.jpg]
Pierwsze ( po wielu przymiarkach ) sklejone segmenty. Strona lewa ( ładniejsza  :mrgreen: )
[Obrazek: 543c0da6f0f9126bm.jpg]
i strona prawa ( mniej ładna  :mrgreen: )
[Obrazek: 0154f51b24d5084bm.jpg]

Piterski miałeś rację, że od końca najlepiej wychodzi Cool  :mrgreen: .

Zapraszam do zgadywania i ogólnej uwagi :grin: .

CDN...
Odpowiedz
#2
Jak 9p, wydany kiedyś w parze z ła-5 przez fly,
autor, p.Grzelczak .
Lep, i daj lepić innym !
Odpowiedz
#3
Szkoda że ten jak nie jest w polskim malowaniu , a były używane tuż po wojnie w lotnictwie polskim.Ja miałem z BCG kilka niemiłych przygód ,używam tego kleju tylko do drobnicy i do tłoczenia owalnych elementów.
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#4
Ale pech! Yuma mnie sprzedał :mrgreen: . Zabawa skończona Cry .
Czas na konkrety czyli relację.

Tematem relacji będzie model samolotu myśliwskiego Jak 9P autorstwa P. Tadeusza Grzelczaka wydany w skali 1:33 przez Fly Model w parze z Ła 5FN.

Model pozornie nie jest skomplikowany, ale ze względu niedokładności dość pracochłonny.
Opracowanie zakłada budowę kadłuba na dwie wręgi. Ja robię połączenia segmentów tak jak w Lysanderze czyli dwie sąsiadujące ze sobą wręgi sklejam razem i obrabiam. Daje to według mnie dobre rezultaty. Część wręg których grubość nie ma znaczenia w budowie podkleiłem na tekturę 1 mm, pozostałe zgodnie z projektem na tekturę gr. 0,5-0,8 mm. Chcąc dobrze podejść do tematu wyciąłem wszystkie segmenty i wręgi kadłuba i zacząłem mierzyć na sucho w poszukiwaniu punktu odniesienia do początku sklejania kadłuba. Za początek trafił jednak ostatni segment nr 9. Przednia wręga okazała się za duża na obwodzie ( zabrakło ok. 2 mm poszycia ), tylna okazała się jeszcze większa ( 3 mm ). No i dalej już jakoś idzie. Segment nr 8 w trakcie wstępnego mierzenia okazał się prawie idealnie spasowany, po korekcie tylnej wręgi wymagał skrócenia poszycia i korekty obwodu przedniej wręgi. W segmencie tym znajduje się skrzyneczka z ringiem radaru, który ( gdyby nie szyba nad nim ) by prawie pasował.
[Obrazek: 1d8033dfa29a0355m.jpg]
Po zniejszeniu jego średnicy jest ok. Dopasowanie kolejnych segmentów wiąże się głównia z korektą obwodu wręg, bo łączenia segmentów pasują prawie idealnie ( nie mówiąc oczywiście o liniach podziału blach, granicami kolorów bo z tym jest różnie ). Zmontowane na stałe cztery segmenty ( piąty narazie na sucho ) z początkami kabiny wyglądają tak.
[Obrazek: a790a741d0cb3562m.jpg][Obrazek: a63c934c83ff3152m.jpg]
Na drugim zdjęciu widać trochę nieudane połączenie segmentów 7 i 6, które jak pójdzie pod młotek się trochę poprawi. W ogóle to na młotek czekają jeszcze pozostałe łączenia segmentów bo nie chciałem hałasować po nocy :mrgreen: . Niestety już mi trochę ucieka symetria kadłuba, która mam nadzieję na gotowym modelu nie będzie się zbytnio rzucać w oczy :ble: .

Mikołaj co do BCG to już jako tako go opanowałem i jego zastosowanie w moich modelach jest bliskie 85% wszystkich spoin. Pozostałe procenty przypadają na klej polimerowy rozcieńczony denaturatem ( żeby się mniej ciągnął ) do przyklejania np. wewnętrznych ścianek kabiny, wklejania szkieletu skrzydeł, poliuretanowy szewski do podklejania wręg i Super Glue wiadomo do czego Confusedmile: .
A wracając do malowania modelu to też bym wolał polskie malowanie tylko jak się nie mylę ten Jak z wycinanki jest jeszcze z wojennej produkcji ( tył kadłuba kryty sklejką ) a polskie Jaki były już całe metalowe.

CDN...
Odpowiedz
#5
Jako że mam trochę wolnego czasu budowa Jak-a posuwa się do przodu.

Kolejny segmenty ( nr 5 i 4 ) już przyklejone do reszty kadłuba. Połączenia wyszły następująco
[Obrazek: 7894be62b441ebb6m.jpg] [Obrazek: 52dbc1da7152ac3cm.jpg]
początki wnętrza kabiny wyglądają tak,
[Obrazek: c537bc76274a6ff3m.jpg]
a "brzuszek" tak mi wyszedł
[Obrazek: 8d4c4bef78290e3fm.jpg]
Segment nr 3 też przyklejony
[Obrazek: 46db3f309b1cfbbbm.jpg]
zagłębienie pod wlot powietrza ( jeszcze bez samego wlotu, który dokleję później żeby go nie uszkodzić w czasie pasowania pozostałych jeszcze segmentów )
[Obrazek: 739f2c3c06cde339m.jpg]
Na przykładzie segmentu nr 2 pokażę jak pasują przednie segmenty ( nr 2, 3 )
[Obrazek: 90dfc82096428e8em.jpg]
Poczyniłem też pewne próby podtłaczania na sucho ( ma mokro jeszcze nie mam odwagi :mrgreen: ) przednich segmentów jak to wyszło oceńcie sami ( trochę dziwnie :???: wygląda retusz tam gdzie jest położony )
[Obrazek: 60130512a21487e1m.jpg] [Obrazek: 3a2ead5d40424b26m.jpg]

W tym odcinku to wszystko :mrgreen: .
CDN...

ps. Jakby Was nudziły moje wywody literackie, albo zanadto się rozdrabniam to szepnijcie słówko...
Odpowiedz
#6
Cytat:Ja miałem z BCG kilka niemiłych przygód
Wszystko kwestia wprawy Mikołaju. Ja niemal całego Ławoczkina tym klejem skleiłem.

Ceva grunt to znaleźć punkt zaczepienia nawet jak leży on na ogonie :mrgreen: , nie sądzisz :?: :grin:

Poza tym widzę, że już na starcie mnie deklasujesz z precyzją, czyli Westland Lysander to był dopiero początek, tak trzymaj :grin:
Odpowiedz
#7
Cytat:Poza tym widzę, że już na starcie mnie deklasujesz z precyzją, czyli Westland Lysander to był dopiero początek
Piterski na Twoje stwierdzenie odpowiem tekstem pewnego porzekadła ludowego, czyli
przyganiał kocioł garnkowi :mrgreen: , a tak trochę poważniej to jakoś mnie naszło na taką robotę Cool .

A teraz relacji ciąg dalszy.
Za dużo się nie wydarzyło ale jednak do przodu. Zrobiłem statecznik pionowy i przygotowałem do formowania jego oprofilowania. Szkielet nie należy do najbardziej skomplikowanych, ale w tym przypadku jest wystarczający. Na szczycie statecznika autor przewidział nacięcia które okazały się trochę za szerokie i nie do końca się zeszły.
[Obrazek: ad96c2f162a2e7f8m.jpg] [Obrazek: 04cf27093ba9c955m.jpg] [Obrazek: 72959e0f9f33ae39m.jpg]
Przybył też ostatni segment kadłuba, który też ( po dopasowaniu ) lekko wyobliłem. Jednak im węższy element do wyoblania tym lepiej to wychodzi.
[Obrazek: cb0b6807243b9260m.jpg] [Obrazek: 3eb1340c87d7acdem.jpg]

I na koniec tej odsłony wyważenie otwartych drzwi :grin: czyli odkrycie przeze mnie wspaniałych ( w porównaniu z plakatówkami ) właściwości farb zwanych temperami!
[Obrazek: 5b0432c3846a3946m.jpg]
Nareszcie udało mi się uzyskać odpowiednie odcienie kolorów do retuszu co było prawie nie możliwe przy dotychczas używanych plakatówkach! Nareszcie właściwe krycie i prawie niewidoczne ziarno pigmentu. Oczywiście Ameryki nie odkryłem, ale dla mnie to oczywisty krok naprzód. :grin:

CDN...
Odpowiedz
#8
Coś temat zjeżdża na dół strony... :mrgreen:

Dzisiaj do pokazania mam niewiele bo ilość wolnego czasu jest odwrotnie proporcjonalna do pracy wkładanej w powstające kolejne elementy Jak-a.

Stateczniki poziome przed i po sklejeniu.
[Obrazek: b181bb5f72c0b98am.jpg] [Obrazek: af18fb3ca194f380m.jpg]
Na razie jeszcze nie montuję usterzenia, żeby dopiero po sklejeniu skrzydeł zacząć kompensować niewielką utratę symetrii kadłuba.
Oto szkielet skrzydeł złożony na sucho ( niestety błędnie i zostanie on przeze mnie tak skejony :evil: )
[Obrazek: bb76d7baf6e2083cm.jpg]
Bład polega na zamianie dźwigarów ( przedni zamiast tylnego ) co bedzie wymagalo malej przeróbki :???:
. Trochę było zabawy z dopasowaniem wnęk podwozia ( niewłaściwe skosy i brak wycięć pod wsporniki goleni podwozia ).
[Obrazek: a88c256b7d11ccc1m.jpg] [Obrazek: 74a0938a8d572e30m.jpg]
Wnęki w ( naprawionym ) szkielecie prezentują się następująco. Do szkieletu dodałem małe wzmocnienia utrzymujące kąt prosty między żebrami i dźwigarem.
[Obrazek: e4b354099761e8d8m.jpg]
No i teraz zacznie się jazda ze sklejeniem nasady skrzydła wraz z wlotami powietrza :vvv: , ale to już w następnym odcinku :mrgreen: .

CDN...
Odpowiedz
#9
Niesamowicie przyjemnie ogląda mi się tę relację. Dają mi kupę radości :mrgreen: Może dlatego, że trochę już miałem styczności ze starymi opracowaniami i doceniam jak ktoś tak elegancko poprawia niedoróbki.
Jak ty ten ząbek na dziobie niwelowałeś przez podcinanie olfą i szlifowanie papierem, bo wyszło idealnie.
Właśnie dlatego ja jadę na dwóch wręgach by móc szlifować czoło połączenia, a ty to zrobiłeś super na samej wiotkiej oklejce poszycia.

Cytat:wspaniałych ( w porównaniu z plakatówkami ) właściwości farb zwanych temperami!
Czy ja dobrze kojarzę, że kolor po wymieszaniu i zaschnięciu można aktywować kroplą wody?
Odpowiedz
#10
Cytat:Czy ja dobrze kojarzę, że kolor po wymieszaniu i zaschnięciu można aktywować kroplą wody?

Tak dokładnie sam próbuje podobne farbki.
A tak swoją drogą to jakaś klątwa nad tymi radzieckimi samolotami krąży czy jak. Jak nie przerobisz to nie skleisz Smile.
Życzę powodzenia i bacznie sie przyglądam.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#11
Cytat:Jak ty ten ząbek na dziobie niwelowałeś przez podcinanie olfą i szlifowanie papierem, bo wyszło idealnie.
Mam nadzieję że pod pojęciem "ząbek" rozumiesz tą wystającą część poszycia która uniemożliwia zejście się poszyć segmentów. Jeżeli tak to z grubsza równam nożyczkami ( na Olfę w takich przypadkach to mam zbyt trzęsące się ręce :mrgreen: ) a potem po nasączeniu BCG szlifuję papierem ściernym.
Cytat:Właśnie dlatego ja jadę na dwóch wręgach by móc szlifować czoło połączenia
A mnie cienko wychodziły łączenia na dwie wręgi bo po pierwsze podczas szlifowania powierzchni styku wręg nimo nasączania BCG mechaciła się tektura, a po drugie podczas sklejania rozchodziły się segmenty ( w pewnym stopniu pomagał BCG do klejenia styku segmentów ). Aż spróbowałem metody na jedną grubą wręgę i bingo zaczeły mi prawidłowo wychodzić połączenia segmentów. Jednak muszę jeszcze doszlifować tę metodę bo w moim odczuciu naprawdę dobrze rokuje.
Cytat:A tak swoją drogą to jakaś klątwa nad tymi radzieckimi samolotami krąży czy jak. Jak nie przerobisz to nie skleisz Smile .
Czyżbyś miał na myśli Ła 5 FN który nieskończony zszedł z mojego warsztatu?
Odpowiedz
#12
Cytat:Czyżbyś miał na myśli Ła 5 FN który nieskończony zszedł z mojego warsztatu?

Smile
Tak dokładnie miałem na myśli ten model. Ale chyba nie tylko z Twojego warsztatu zszedł.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#13
No i zaczęło się :evil: , ale po kolei.

Dzisiaj walczyłem ze skrzydłami. Nacięcia na końcach skrzydeł mające pomóc w ukształtowaniu końcówek okazały się za szerokie, postanowiłem te szczeliny usunąć przez odcięcie końcówek i nieznaczne podcięcie poszycia umożliwiające zniwelowanie szczelin.
[Obrazek: 3e35cf95d908128am.jpg]
W między czasie przygotowałem elementy reflektora do lądowania i wypełnień jego wnęki.
[Obrazek: b52af2c8d00f0110m.jpg]
Gotowy reflektor wygląda następująco ( nie wiem czy jest podobny do oryginału bo nie mogłem znaleźć żadnego zdjęcia )
[Obrazek: af1a245c631ed043m.jpg]
Skrzydła przed przyklejeniem końcówek wyglądały tak
[Obrazek: bd21b9081b83dd93m.jpg]
a z końcówkami prezentują się następująco.
[Obrazek: 01f77f9f74f504b3m.jpg] [Obrazek: 03fa3611cc56150fm.jpg]
Przyszedł czs na pierwszą przymiarkę skrzydeł do kadłuba i zaczęło się...
[Obrazek: 86bcbda9d0cc5bf2m.jpg]
Przestrzeń między skrzydłami w którą ma pasować kadłub okazała się za wąska.
Po porównaniu sumy wymiarów oprofilowań przodu skrzydła ( niebieski wymiar ) które stykają się między wnękami podwozia i wymiaru czerwonego okazało się że brakuje 3 mm. Czyli każde poszycie skrzydeł jest na spodzie za krótkie o 1,5 mm.
[Obrazek: a924449e4c8e602bm.jpg] [Obrazek: cb7e462d45bd7911m.jpg]
Potwierdza to jeszcze niezgrywanie się zielonych linii.
Żeby nie słać w eter próśb o drugi egzemplarz wycinanki mam do wyboru powiększyć wycięcie na kadłub w poszyciu centropłata lub przeciąć dźwigary i rozsunąć je o brakujące 3 mm. Każde z tych działań ma niestety jakieś skutki uboczne. Po zastosowaniu pierwszego rozwiązania mogę mieć kłopoty z dopasowaniem oprofilowania skrzydeł przechodzącego we wloty powietrza. A drugi sposób zaowocuje ( chyba ) tylko zwiększonym rozstawem goleni podwozia. Wybiorę raczej to drugie rozwiązanie ale ostateczna decyzja pojawi się po wstępnym pasowaniu brakujących elementów krawędzi natarcia.

Wszystkie te kombinacje mogę pominąć jakby ktoś błyskawicznie zdecydował by się na odstąpienie mi za rozsądną kasę kolejnego egzemplrza wycinanki.

CDN...
Odpowiedz
#14
Jako że ciekawość ( co jeszcze mnie czeka przy Jaku ) zwyciężyła relacje idzie do przodu.

Przykleiłem do skrzydeł pozostałe części składające się na oprofilowanie nasady skrzydła i wlotów powietrza. Wyszło jak wyszło :???: , od góry znośnie, a od dołu i z przodu no cóż...
[Obrazek: 83675d4b877326fbm.jpg] [Obrazek: 3326c86303b28b62m.jpg] [Obrazek: cb8d2c7a0da05219m.jpg]
To były ostatnie zdjęcia skrzydeł bez kombinacji. Tak jak planowałem rozciąłem i poszerzyłem o brakujące do szczęścia 3 mm. Zrobiłem także podstawę do późniejszych "wyklejanek".
[Obrazek: a0481f11e9d3bd76m.jpg] [Obrazek: 81eec686e3cf3f3fm.jpg]
Trafność mojej koncepcji widać po pierwszej przymiarce.
[Obrazek: d75aea1957c5da19m.jpg]
Spróbowałem też ( trochę nie pokolei ) przykleić oprofilowanie skrzydeł i po przymiarce jest jakaś nadzieja.
[Obrazek: 5105d42653290d56m.jpg] [Obrazek: 46c48656c10aaf46m.jpg]
Gorzej będzie z przodu przy oprofilowaniach wlotów powietrza, bo trzeba będzie prawdopodobnie dosztukować trochę poszycia skrzydeł, ale to już w następnym odcinku relacji ( monologu ? ).

CDN...
Odpowiedz
#15
Czyżby klątwa przełamana??
Dobrze , dobrze już nic nie piszę żeby nie zapeszyć Smile.
Z niecierpliwością czekam na następną odsłonę, strasznie ciekaw jestem jak zakończysz te przeróbki Smile.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#16
Cytat:Czyżby klątwa przełamana??
Nie byłbym taki pewny :ble: .
Cytat:czekam aż te wszystkie babole będą dosztukowane i poprawione tak że mucha nie siada
Niestety muszę Cię rozczarować Confusedad: .

Witam w kolejnym najbardziej kichowatym ( pod względem doznań estetycznych ) odcinku mojej relacji.
Jak wspomniałem wcześniej była potrzeba dosztukowania fragmentów poszyciaskrzydeł w okolicach ich nasady. Sztukówki zrobiłem z części Ła 5 FN z tego samego wydania ( pozostałych po nieskończonej kiedyś budowie ) przed dopasowaniem do kadłuba wyglądało to tak.
[Obrazek: 28bb8eb07da61e6dm.jpg]
Przykleiłem skrzydło do kadłuba i kicha :???: , nie myślałem że aż tak uciekła mi symetria kadłuba Confusedad: . Widać to po porównaniu profili oprofilowań skrzydeł.
[Obrazek: 5faae84abac8c488m.jpg] [Obrazek: 6b0d105816efea6dm.jpg]
Przykleiłem elementy maskujące przednią część spodu skrzydła wraz z oprofilowaniami. Jakoś to wyszło :???:
[Obrazek: 818c7af9f2301388m.jpg]
Całe oprofilowanie ( lepsze ) lewego skrzydła wyszło tak
[Obrazek: 66e2629004d74d88m.jpg]
a spód wyszedł następująco.
[Obrazek: da088e4837284c76m.jpg]
Można się teraz śmiać.
Jakby wrazie zaczęło sie to Wam jakimś trafem podobać to zaznaczam, że na zdjęciach to moja papranina wygląda całkiem możliwie :mrgreen: w rzeczywistości jest kiszka.
Aby do końca...

CDN...
Odpowiedz
#17
Kolejna nocna Confusedmile: aktualizacja relacji.
Dzisiaj przybyło tylko trochę elementów wyposażenia kabiny,
[Obrazek: 371883fdfad07e61m.jpg]
chłodnica,
[Obrazek: 6dc66af6f008e7dam.jpg] [Obrazek: 7990ee448d5ac52fm.jpg]
usterzenie
[Obrazek: 7fb18d7da0697271m.jpg]
i wyposażenie grzbietu przedniej części kadłuba.
[Obrazek: cd212c23cb5cd8c5m.jpg]
I na koniec kolejna ciekawostka opracowania, mocowanie mechanizmu chowania podwozia wypadające we wnęce podwozia i jest tak schowane, że w zasadzie bezużyteczne :???: .
[Obrazek: 94886abc5f8ca6fem.jpg]

CDN...
Odpowiedz
#18
Cytat:Strasznie pędzisz z tą relacja - czyżbyś chcial jak najszybciej zapomnieć o tym modelu ??
Też :mrgreen: .
A inne powody do wyboru to:
- słucham Vadera, a oni wolno nie grają;
- mam jeszcze wiele modeli do sklejenia;
- nie wiem czy dożyję do jutra.
Cytat:Pokaż parę ujęć ogólnych (perspektywicznych) jak te skrzydła wyglądają
Z perspektywą to może być problem, musi Ci wystarczyć fotka + komentarz.
[Obrazek: c676e7b3289d4691m.jpg]
Spojrz na położenie oprofilowań skrzydeł i porównaj jak zachodzi na poszycie skrzydła po lewej i prawej stronie. Na zdjęciu wydaje się że prawe skrzydło jest przesunięte bardziej do kadłuba, a nie jest to prawda bo to kadłub jest pochylony na prawą stronę z powodu utraty symetrii Confusedad: ( a niby wszystkie kreski się zgrywały... ).

Postępy dzisiaj poczyniłem niezbyt duże.
Kolektory wydechowe ( jeszcze trzeba pomazać farbą )
[Obrazek: f1b4f601c1989623m.jpg]
kolejne elementy wyposażenia kabiny
[Obrazek: f263486988c90f8em.jpg]
pokrywy podwozia głównego ( zresztą nie pasujące kształtem do wnęk podwozia )
[Obrazek: 90586bb9ba22e621m.jpg]
Dużo już na szczęście nie zostało do zrobienia :grin: .

CDN...

ps. Zastanawiam sie co następnego wyląduje ( przypłynie, przyjedzie ) na warsztat i z jakiego wydawnictwa, chociaż znowu ciągnie mnie do jakiegoś starocia Cool .
Odpowiedz
#19
Cytat:Spojrz na położenie oprofilowań skrzydeł i porównaj jak zachodzi na poszycie skrzydła po lewej i prawej stronie. Na zdjęciu wydaje się że prawe skrzydło jest przesunięte bardziej do kadłuba, a nie jest to prawda bo to kadłub jest pochylony na prawą stronę z powodu utraty symetrii ( a niby wszystkie kreski się zgrywały... ).

Powiem tak patrzę i patrzę i nie bardzo widzę ale ja to ślepy już jestem Smile moze jakieś małe zdjęcie z podpowiedzią gdzie i co Ci się nie podoba. Mógłbyś strałkami zaznaczyć te miejsca. To było primo po pierwsze Smile.
Primo po drugie to oparcie fotele nie powinno być brzegami załamane ku przodowi ??

[Obrazek: eefdbc76c68148e0m.jpg]

Czerwonymi liniami zaznaczyłem miejsce załamania a zielonymi kierunek mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi.

A primo po trzecie to:

Cytat: Zastanawiam sie co następnego wyląduje ( przypłynie, przyjedzie ) na warsztat i z jakiego wydawnictwa, chociaż znowu ciągnie mnie do jakiegoś starocia .

Otwarty jesteś na jakieś sugestie ?? Jeżeli tak to powiedz w czym można wybierać i z jakiego wydawnictwa może uda się coś pomóc Wink.

O tak ogólnie to jest Oki.
Mam nadzieję że się nie gniewasz za moje luźne gatki SmileSmileSmile.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#20
Cytat:Nie przejmował bym się tak bardzo
Biorąc za dobrą monetę wypowiedzi NJM-u ja też się nie przejmuję bo mi się podoba tak jak jest :mrgreen: .
Cytat:Powiem tak patrzę i patrzę i nie bardzo widzę ale ja to ślepy już jestem Smile moze jakieś małe zdjęcie z podpowiedzią gdzie i co Ci się nie podoba. Mógłbyś strałkami zaznaczyć te miejsca.
Załączam zdjęcie na którym wystarczy porównać wskazane miejsca.
[Obrazek: 1bc4c10d6719f2e6m.jpg]
Cytat:oparcie fotele nie powinno być brzegami załamane ku przodowi ??

Jest załamane, ale trochę za mało. Z kształtowaniem tego elementu trochę się nie postarałem bo ukształtowałem go ( trochę odruchowo ) zgodnie ze wskazówkami zawartymi przy częsci na arkuszu, a rysunek montażowy podpowiada żeby brzegi oparcia wygiąć łukowato do przodu.
Cytat:Otwarty jesteś na jakieś sugestie ?? Jeżeli tak to powiedz w czym można wybierać i z jakiego wydawnictwa może uda się coś pomóc Wink .
Otwarty jestem jak najbardziej ( z zastrzeżeniem niedostosowania się do Waszego wyboru :roll: ), z pojazdów to mam na uwadze Fiata 508 ( ale jeszcze nie mam 90% pewności że podołam, a NJM nie jestem ), ZSU 23x4 ( ale musiałbym malować i znaleźć ( lub samemu opracować na co jeszcze nie jestem gotowy ) do niego gąsienice z pojedyńczych ogniwek ), pływające to po przemyśleniu jeszcze sobie odpuszczę, latające to prawie sam polski "zwierzyniec" czyli Orlik TB, Jastrząb, Wyżeł, Wilk, Tarpan a z "obcych" Raiden GPM, Corsair FM, Liberator AH.W kwestii wyboru wiele zależy też od szybkości działania sklepu Gomix bo zamówiłem trochę owiewek.

Cytat:Mam nadzieję że się nie gniewasz za moje luźne gatki Smile SmileSmile.
Z tego cieszę się najbardziej :grin: .
Odpowiedz
#21
Cytat:Biorąc za dobrą monetę wypowiedzi NJM-u
Ha ha ha :mrgreen: czyżbyś chciał mi dokuczyć :lol:
Jeszcze żywo pamiętam ten pamiętny rok 2005 :lol:

Cytat:Raiden GPM [...] Liberator AH
Ja bym chętnie zobaczył relację tego pierwszego bo ten ostatni to chyba pomyłka w wydawnictwie Smile

Cytat:ZSU 23x4
Oj jeśli to ten z MM to nie wiem czy warto w standardzie to on porywający nie będzie trzeba by dożo do niego dorabiać. Może ten z FM jest bardziej szczegółowy, ale go nie widziałem.
Odpowiedz
#22
No właśnie pasowaloby wyjaśnić sprawę tego B-24. Pisałeś coś o Gomixie dlatego śmiało stawiam tezę że ten Liberator to z FM. Jeżeli tak to byłbym za tym modelem ale chyba będziemy mieli relacje z budowy Fiata 508 Smile.

A odnośnie połączenia skrzydło kadlub - dzięki za rozjaśnienie tematu. Tak mi się zdawało, że właśnie o ten element CI chodziło ale lepiej jest się upewnić niż pisać nie wiadomo o czym Smile.
Powiem tak po przyjrzeniu się widać że nie było łatwo poskładać to, ale na zdjęciach nie wyglada to najgorzej.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#23
Cytat:ceva napisał/a:
Biorąc za dobrą monetę wypowiedzi NJM-u

Ha ha ha :mrgreen: czyżbyś chciał mi dokuczyć :lol:
Jeszcze żywo pamiętam ten pamiętny rok 2005 :lol:
Absolutnie nie miałem takiego zamiaru, a używając skrótu NJM mam na myśli tych kilkunastoletnich "miszczów kartonu", a Ciebie ( jeżeli to w jakiś sposób Ciebie dotyczy ) absolutnie nie miałem na myśli.
ZSU 23x4 to oczywiście Gomix, a z Liberatorem nie pomyliłem się Cool .
Odpowiedz
#24
Cytat:a Ciebie ( jeżeli to w jakiś sposób Ciebie dotyczy ) absolutnie nie miałem na myśli.
Nawet jak byś miał to i tak bym sie nie obraził :mrgreen:
Cytat:a z Liberatorem nie pomyliłem się
Tu mnie zastrzeliłeś jak zresztą pewnie nie tylko mnie.
Jeśli to prawda to chociaż jakaś prezentacje poproszę o ile miało by nie dojść w krótkim czasie do jego budowy.
Odpowiedz
#25
No szanowni oglądający zbliżam się do nieuchronnego końca relacji.
Czas więc pokazać dzisiejsze"osiągnięcia".

Zakończenie wyposażania kabiny ( najwięcej trudu ze względu na dużą amplitudę wahań ręki :mrgreen: sprawiło mi doklejenie "szybki" celownika )
[Obrazek: 1a961ec4e1659175m.jpg]
Owiewka kabiny za względu na pójście na łatwiznę :grin: ( zastosowanie gotowej ) nie wyszła najlepiej ponieważ gotowa wytłoczka w części przedniej ( kształt szyby czołowej ) bardziej przypominała owiewkę do Spitfire'a niż Jaka. Nie chciałem za dużo kombinować i jest jak jest :???: .
[Obrazek: 74269a7afe3989fam.jpg] [Obrazek: d8acd89a5afd9f36m.jpg]
Pod spodem przybyło takie "cóś" przypuszczam że są to wyloty powietrza wpadającego u nasady skrzydeł ale głowy nie dam Confusedmile: . Oczywiście bez przycinek nie pasowały do siebie i skrzydeł.
[Obrazek: b0037999e9c7d92dm.jpg]
Kołpak śmigła trochę podtłaczany wymagał korekty dwóch ostatnich segmentów ( za duże ) i średnicy wręgi, że o skróceniu wewnętrznej tulei imitującej wylot lufy działka nie wspomnę.
[Obrazek: 5919a0f66f94b5a7m.jpg]
Nie oparłem się przymiarce. Z tej perspektywy wygląda nawet lepiej od Spitfire'a Confusedmile:
[Obrazek: 23e40019d6f4c84bm.jpg]
Ciąg dalszy to śmigło i jego kolejne etapy montażu.
[Obrazek: 89ddd1de019e84f3m.jpg] [Obrazek: 4595ee952022854cm.jpg] [Obrazek: a98a3c271b22b661m.jpg]
Podwozie główne ( jeszcze na stole ) i ogonowe ( na swoim miejscu ).
[Obrazek: b1696b9774786719m.jpg] [Obrazek: 6bc1102d5ec6d7a5m.jpg]
Dla mało domyślnych ważna informacja :mrgreen: jutro montaż ostateczny, mazanie retuszem zwane :mrgreen: i jak pogoda pozwoli galeria końcowa.

CDN...
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R/G] SCHARNHORST – Military Model 2-3/2010 – 1:200 Winek 146 29,382 26-03-2024, 08:58
Ostatni post: Tuco
  [R] An-14 - Orlik - skala 1:33 messer 26 3,558 15-02-2024, 11:53
Ostatni post: mirkuch
  [G] Amerykański statek parowy "WESTERN RIWER", DRAF MODEL DAS79pl 3 700 06-01-2024, 12:51
Ostatni post: jagdtiger2
  Holenderski lekki krążownik Hr. Ms. De Ruyter II, 1:250, Scaldis Model Sven 31 10,476 20-12-2023, 10:47
Ostatni post: jagdtiger2
  [R ],,Western River " z Missisipi - Draf Model skala 1:100 Paweł O 20 3,502 21-10-2023, 07:24
Ostatni post: Paweł O
  M-110 A2 Gomix / Fly Model Batman 30 17,794 13-10-2023, 08:01
Ostatni post: Panda82
  [G] Parowóz TKt48 ANGRAF skala 1:25 tomo11 0 2,116 02-08-2023, 07:42
Ostatni post: tomo11
Tongue [T/R] Dar Pomorza ,Mały Modelarz 7-8-9/2022(2023), skala 1:200 - docelowo 1:87 ma.es.trio 0 2,015 12-07-2023, 12:03
Ostatni post: ma.es.trio
  [R] USS Heermann (DD-532) 1:200 Military Model 6/2006 Sprudin 57 18,589 20-06-2023, 06:47
Ostatni post: Sprudin
  [R] USS Intrepid, JSC 9, skala 1:400. zablo1978 23 3,703 14-06-2023, 11:12
Ostatni post: Raven

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości