Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Duyfken 1606, czyli odkrywamy Australię (1:100 od podstaw)
#26
Dzięki :-) takie marne zdjęcie zostało, zrobione Smieną :-)
[Obrazek: q9h0NVc.jpg]
Klei się :
[Obrazek: 5OOUZqU.png]












Odpowiedz
#27
Mam pytanie
czy kotwica jest prawidłowo zamocowana ?
Odpowiedz
#28
"czy kotwica jest prawidłowo zamocowana ?"
Jest zamocowana, tak jak na wielu zdjęciach. Ale faktycznie wygląda to dość nietypowo:
tu
tu,
lub tu

Pozdrawiam
Tomek
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Na morzu jest różnorodność. Każda fala jest inna. A tutaj ciągle to samo. Domy i domy. To nie do wytrzymania." ("Czerwona trawa" - Boris Vian)

http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Odpowiedz
#29
Witam Koleżanki i Kolegów,

ponieważ praca nad żaglami trwa, ale nie ma nic zachwycającego w stercie bloczków i zwojach nitek, więc dla odmiany poradnik "Bonnet na niedzielę".

Bonnet dowiązywany był do dolnej krawędzi żagla zwiększając jego powierzchnię. Samo mocowanie musiało być szybkie w  "demonatażu", np. przy nagłej zmianie pogody. Były to więc pętle przekładane przez otwory i "zahaczane" jedna o drugą. Odczepienie bonnet'u było bardzo szybkie i przypominało dzisiejszy "suwak" w ubraniach.
Ponieważ jeden rysunek wart jest 1000 słów, więc tak prezentuje to Wolfram zu Mondfeld:
[Obrazek: bonnet_00.jpg]

Tyle że w skali 1:100 takie rozwiązanie jest w zasadzie niewykonalne.
Chyba że...
[Obrazek: bonnet_01.jpg]

 ...zapraszam do instrukcji obrazkowej krok po kroku.

1. Trzy otwory które nas interesują (dla ułatwienia oznaczone cyframi 1,2 i 3:-)) oraz wolny koniec nici oznaczony "K". Pozycja wyjściowa widok, "od przodu":
[Obrazek: bonnet_02.jpg]

2. Przekładamy koniec nici od przodu przez otwór nr 1:
[Obrazek: bonnet_03.jpg]

3. "Od tyłu" przekładamy koniec nici przez otwór nr 2, z tyłu mamy pojedynczą nić (linia przerywana):
[Obrazek: bonnet_04.jpg]

4. "Zahaczamy" koniec nici o poprzednią pętlę przy otworze nr 3 i "wracamy" robiąc nową pętlę:
[Obrazek: bonnet_05.jpg][Obrazek: bonnet_06.jpg]

5. "Wracamy", czyli od przodu przekładamy nić przez otwór nr 2 i "od tyłu" przez otwór nr 1 (teraz z tyłu są dwie nici pomiędzy otworami 1 i 2):
[Obrazek: bonnet_07.jpg] 

6. Teraz sztuczka polegająca na opleceniu tych dwóch nici, które mamy "z tyłu". Końcówkę przekładamy POMIĘDZY krawędziami (likami) tak, by  objęła te dwie nici "z tyłu" (zdjęcie z przodu i z tyłu):
[Obrazek: bonnet_09.jpg][Obrazek: bonnet_10.jpg]

7. Ostatni krok, czyli przełożenie końcówki nici pod "pierwszym" naszym odcinkiem (patrz pkt.2):
[Obrazek: bonnet_11.jpg]

8. I jesteśmy w pozycji wyjściowej (by nie pisać "w punkcie wyjścia":-))):
[Obrazek: bonnet_12.jpg]

Życzę miłego szydełkowania:-)

Pozdrawiam
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Na morzu jest różnorodność. Każda fala jest inna. A tutaj ciągle to samo. Domy i domy. To nie do wytrzymania." ("Czerwona trawa" - Boris Vian)

http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Odpowiedz
#30
Smile
Tomek, a może byś tak napisał książkę? Po polsku...
Odpowiedz
#31
To już koniec, a raczej początek podróży "Duyfken'a", bo oflagowany wypłynął w dziewiczy rejs (do Nowego Tomyśla:-))).
Olinowanie okazało się bardzo proste w wykonaniu. Wszędzie był dobry dostęp, sporo miejsca... Zrobiłem tylko jedno uproszczenie: więźby rej raczej były wybierane przy pomocy talii, ja końce lin jedynie puściłem przez bloki na pokładzie. Za to nie pominąłem i nie uprościłem martnets'ów, czyli "nok-gordingów z wieloramiennikami":-))). Grot żagiel jest bez bonnet'u, żeby było więcej widać. Oflagowanie od rufy: flaga holenderska, flaga miasta czyli Amsterdamu, flaga "armatora" czyli VOC, jeszcze raz flaga holenderska i na bukszprycie flaga prowincji Holland. I to chyba wszystko. Galeria końcowa:
[Obrazek: image.jpg]


[Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg]

[Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg]

[Obrazek: image.jpg]

Pozdrawiam
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Na morzu jest różnorodność. Każda fala jest inna. A tutaj ciągle to samo. Domy i domy. To nie do wytrzymania." ("Czerwona trawa" - Boris Vian)

http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Odpowiedz
#32
Najfajniej jest jak mamy możliwość oglądnięcia na żywo czegoś czego budowę śledziło się przez kilka miesięcy na forum. Piękny model skleiłeś PDT_Armataz_01_37
Odpowiedz
#33
A ja liczę na szybkie nadrobienie zaległości w zakresie oglądania na żywo i cieszę się, że zakończyłeś ten piękny okręt. Brawo!!!
Odpowiedz
#34
PDT_Armataz_01_37
Te pływadła z silnikami na wiatr mają swój urok.
Jak mocowałeś sznurek po obwodzie żagli (sznurek do likowania)?
Odpowiedz
#35
Jak mocowałeś sznurek po obwodzie żagli (sznurek do likowania)?

Liki przyklejane są na styk do krawędzi. Krawędź jest dość gruba, bo wcześniej przyklejam wąziutkie paseczki wzmocnień, więc całość jest do zrobienia w rękach. Przyklejam "wikolowatym" ale pewnie BCG byłby równie doskonały. I ręce trzeba mieć czyste:-)))
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Na morzu jest różnorodność. Każda fala jest inna. A tutaj ciągle to samo. Domy i domy. To nie do wytrzymania." ("Czerwona trawa" - Boris Vian)

http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Odpowiedz
#36
Elegancja i precyzja. Tak bym to nazwał. Bez zadęcia; pokazowa robótka!
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#37
Moje gratulacje PDT_Armataz_01_37
Kpitalnie się prezentuje. 
... Niech płynie, niech zdobywa nagrody, niech cieszy i innych oczy PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#38
Dopisuję się do grona gratulujących. Wierzyć się nie chce, że to takie maleństwo - 2/3 Mayflower-a Wink
Pozdrawiam!
Galeria malarstwa i rysunku: http://www.sabbstone.digart.pl
[Obrazek: thumb_412_13_06_20_8_49_00.jpeg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Ansaldo MIAS / MORAS 1:25 Od podstaw... Jaroslav 35 2,316 23-10-2020, 09:14
Ostatni post: Jaroslav
  [R]"Tankhafen" czyli budujemy port naftowy... HMV, 1:250 yogi 56 4,458 13-10-2020, 09:53
Ostatni post: radzias
  [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät PrzemekW 124 34,141 23-09-2020, 08:10
Ostatni post: Karas
  [R/G] Armed Virginia Sloop 1768 (1:100, od podstaw) Seahorse 16 979 15-09-2020, 12:57
Ostatni post: Hastur
  [R] USS JOHN D. FORD - DD 228, od podstaw by QŃ qn 15 2,705 29-07-2020, 07:48
Ostatni post: Sprudin
  [R] "De Zeven Provincien"1665 po raz drugi (1:100, od podstaw) Seahorse 9 1,006 06-07-2020, 07:28
Ostatni post: Lesio73
  [R\G] Dwuosiowy wagon specjalny Rnh do przewozu kwasu skala 1:25 od podstaw Draccus 6 625 06-05-2020, 03:16
Ostatni post: Draccus
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 1,094 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas
  [R/G] M3A1 STUART by QN - tradycyjnie od podstaw. qn 43 5,837 21-04-2020, 08:37
Ostatni post: Lukee
  [R] Leudo vinaccere 1:72 łódź transportowa (od podstaw) Seahorse 11 1,422 20-03-2020, 08:55
Ostatni post: Lesio73

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości